عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن بیان اینکه هیئات مذهبی زیادی در استان فعالیت دارند، خواستار نظارت مطلوب و کافی بر هیئات مذهبی شد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، اظهار داشت: تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در حد وسع خود اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مساجد دچار مسائل حاشیه‌ای هستند، گفت: اداره امور مساجد با اختلاف نظر روبه‌روست و به جای دعوت مردم و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، شاهد بروز مسائل حاشیه‌ای در تشکل‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم تقویت و ارتقا حوزه هنری سازمان تبلیغات، افزود: یکی از مواردی که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بحث روحانیون مستقر در روستاهاست چراکه امروز در بسیاری از روستاهای استان روحانی مستقر نداریم و حضور یک روحانی در یک روستا می تواند در ارتقا فعالیت های تبلیغی ساکنین روستا موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار نظارت مطلوب و کافی بر هیئات مذهبی شد و اضافه کرد: هیئات مذهبی به جهت اینکه کاملا مردمی هستند، فرصتی طلایی برای تبلیغ دین و جذب جوانان می‌باشند. با وجود اینکه هیئات زیادی در استان فعالند ولی نظارت کافی بر آنها وجود ندارد.

وی همچنین به نبود متولی واحد در امور قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: در استان آذربایجان‌شرقی تشکل‌های مختلف قرآنی، فعالیت چشمگیر و قابل توجهی در این زمینه دارند. نبود متولی واحد برای امور قرآنی، معضلی است که سازمان تبلیغات می‌تواند نسبت به حل و فصل آن اقدام کند.

امام جمعه تبریز همچنین ضرورت شناسنامه‌دار شدن مداحان را مورد تأکید قرار داد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین