عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
آیت الله ناصری در جمع طلاب استان یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خواسته امیرالمومنین(ع) و امام حسین (ع) را پیاده کرد، گفت: هدف غرب تصویب قوانین غیرالهی و حاکمیت جهان است.
عقیق:آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، در جمع طلاب استان یزد با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: زمانی در جلسات روضه و مذهبی شرکت می کردیم، اما نمی دانستیم که چه می خواهیم و چه باید انجام دهیم، اما الان می دانیم که چرا و برای چه حضور داریم و مهمتر از آن این است که معرفت اهل بیت(ع) را بیشتر و بهتر می بینیم و درک می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دورانی بود که طاغوت ها، سلاطین و استعمارگرانی مانند انگلیس، آمریکا، کانادایی ها و ... بر ایران حکومت می کردند و ما گرفتار مزاحمت هایشان بودیم و اموال و منابع ایران را به غارت می بردند و نمی گذاشتند که سهم و درکی پیدا و به رشد برسیم و اسیر دست این دشمنان بودیم.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در آن زمان به عنوان دوستی، خود را مقدس مأب نشان می دادند و در سفارت خانه انگلیس مراسمات روضه برگزار می کردند و کارهای ظاهری انجام می دادند گفت: حقیقت این بود که احکام خدا در آن زمان غریب بود و اختیار منابع و معادن و داشته هایمان را نداشتیم.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: در آن زمان استقلال و توانایی تصمیم گیری های سیاسی را در کشور نداشتیم و میزان وابستگی کشور به بیگانگان آن قدر بود که نمی‌توانستیم کوچکترین کاری را در کشور با تصمیمات خودمان انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به مانند انقلاب مشروطه و حرکات بزرگان ما مثلا در مورد حجاب و غیره نبود اذعان داشت: هر کدام این ها یک انقلاب بزرگ بود و قیام های دسته جمعی و کمتر بود و جنبه اصلاح گرانه داشت اما ریشه طاغوت و حاکمیت غیر خدا بازهم در آن جامعه حاکم بود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خواسته امام حسین (ع) و امیرالمومنین را پیاده کرد تصریح کرد: خواسته های ائمه اطهار (ع) حاکمیت قانون خدا و عبودیت پروردگار بود و تحت فرمان خدا بودن مالک آنها بود نه تحت نظر طاغوت و این راهی بود که به خوبی توسط امام راحل پیاده سازی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در غرب به دنبال این هستند که هر زمان فردی به سن بلوغ رسید به حال خود رها کنند و همچنین در حال ترسیم این مسئله در ذهن مردم جهان هستند گفت: مسئله هم جنس گرایی را چندین سال است که در جهان در حال عادی سازی هستند و می خواهند آن را به عنوان قانونی به ثبت برسانند و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی هم در حال باور این اشتباه و دنبال کردن و تصویب این قانون غربی و غیرخدایی هستند.

هدف غربی‌ها تصویب قوانین غیر الهی و حاکمیت بر جهان است

رئیس شورای حوزه علمیه یزد اضافه کرد: غربی‌ها دنبال این هستند که با تصویب قوانین غیر الهی، بر جهان حاکم باشند و هر آنچه در فرهنگ، سیاست و ... است را خودشان تصمیم گیری کنند و در این راه از هیچ حربه ای فروگذار نیستند و به همین دلیل است که دست به کشتار در کشورهای اسلامی می‌زنند.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه در مسائل رفتاری و اجتماعی غربی‌ها، خدا هیچ نشانه و جایگاهی ندارد، اظهار داشت: در کشورهایی که حمله کردند، به بدترین شکل دست به کشتار انسان‌ها می‌زنند که نشان از عدم وجود اخلاق و معنویت در وجود این انسان‌های سنگ دل است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک مسئله تازه و نو بود که توسط امام خمینی (ره) به وجود آمد و در مقابل دشمنان ایستادگی کرد، گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل سبب شد تا دست دشمن از ایران اسلامی کوتاه شود و تبعیت از غیر خدا و بندگی غیر خدا را خلاف شرع اعلام و با ایستادگی خود، دشمن را از کشور بیرون کرد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: حرف امام راحل همان حرفی است که امام حسین (ع) و امیرالمومنین به آن اعتقاد داشتند و آنهم این بود که قانون برروی زمین باید همان قانون خدایی باشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) منطق دشمن و غربی‌ها را باطل می دانستند و می گفتند قانون الهی باید حاکم باشد تصریح کرد: امام خمینی (ره) اعتقادشان این بود که قانون برروی زمین باید خدایی باشد تا مردم بتوانند به سعادت دنیا و آخرت برسند نه اینکه قانون های غربی حاکم باشد تا اینکه مردم به نابودی کشیده شوند.

دشمن دست از سر جمهوری اسلامی برنخواهد داشت

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه دشمن دست از سر جمهوری اسلامی برنخواهد داشت خاطرنشان کرد: دشمنان طی این چهل ساله هر آنچه که توانستند علیه جمهوری اسلامی به کار گرفتند تا ایران را نابود کنند، ولی خدای متعال این حرکت های شوم را خنثی کرده و خواهد کرد و این انقلاب تا زمانی که ایده الهی امام برپا باشد، حفظ خواهد شد.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه وظیفه ما امروزه برای حفظ جمهوری اسلامی بسیار سنگین است گفت: امروز باید کارهایی انجام دهیم که این انقلاب حفظ و پرچم انقلاب به دست نسل‌های آینده داده شود و ساز و کارش این است که رفتار و سیره امام راحل را مطالعه و عمل کنید تا بتوانید این انقلاب را به خوبی محافظت کرده و به نسل‌های بعدی منتقل کنید.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید دنبال هوس های دنیایی و زودگذر باشد، خاطرنشان کرد: بلکه شما طلاب باید هر چه می‌توانید درس بخوانید تا عالم شوید و بتوانید در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را بگیرید و انقلاب اسلامی را به پیش ببرید.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه بسیار خوب است که در حوزه های علمیه تفکر را ملاک قرار داده اند، تصریح کرد: تفکر یک مسئله بسیار مهم است ولی متاسفانه در مدارس آموزش و پرورش فقط خواندن و نمره گرفتن ملاک شده، ولی بحمدالله در حوزه های علمیه ابتدا تفکر را آموزش می دهند چون لازمه یک تصمیم گیری درست و حساب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: اگر می خواهید پرچم هدایت جامعه را در دست داشته باشید باید مثل امام خمینی (ره) باشید و رفتارتان و اعمالتان درست باشد و اینکه یک مبلغ دین، اسلام و انقلاب باید از گناه پرهیز کند تا گفته هایش برای مردم موثر و اثرگذار واقع شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین