عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:
در صدا و سیما باید اتاقی تشکیل شود و چند استاد دین شناس واقعی در آن باشند تا بتوانند به پرسش ها پاسخ دهند. معتقدیم صدا و سیما باید حوزه علمیه باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی عصرامروز در نشستیبا عنوان«نظام هنجاری کارشناسی دینی در رسانه ملی» که با حضور ظریفیان، رئیس اداره کل پژوهش های صدای و سیما و کارشناسان مذهبی درسالن اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در قم برگزار شد، با اشاره به موضوع نظام هنجاری کارشناسی دینی در رسانه ملی گفت: آنچه در رسانه ملی بیان می کنید و نشان می دهید، بر اساس نیاز روز باشد، تا بتوانید مشکل گشای مشکلات کشور بوده و یکی از این مشکلات عدم توجه جوانان به مسئله نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که آیا دراین رابطه توانسته ایم با ساخت فیلم و سخنان جذاب وکارشناسی شده این مشکل را حل کنیم، افزود: دراین رابطه بیان شده، حوزه و روحانیت و رسانه ملی نقش دارند و می توانند باهمکاری هم دیگر مشکلات عرصه نماز را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه هنوز برای مبانی دینی وارزش های دینی مانند نماز و زکات اعتقادی در بین بعضی افراد وجود ندارد افزود: متأسفانه گاهی وقتی ها به دلیل همین بی اعتقادی، به کارشناس نماز در موقع اقامه اذان و نماز،دعوت به برگزاری نماز نمادین می شود.

استاد قرائتی گفت: ماکه خود مبلغ هستیم، چرا باید در رسانه دعوت به نماز نمادین شویم، این نشان می دهد، بی اعتقادی به نماز و مسائل ارزشی در دستگاه ها وجود دارد. بعد از 40سال از پیروزی انقلاب نباید شاهد بی توجهی به نماز و بی اعتقادی نسبت به ارزش های دینی باشیم.

وی با بیان اینکه باید دین را از قرآن گرفت نه رسانه، اظهارداشت: اگر به آیات قرآن عمل شود، بسیاری از مشکلات از بین می رود.

استاد قرائتی با بیان اینکه لازم است پژوهش ها را به سمت نیاز روز و چگونگی  ساده کردنزندگی و قناعت بسوق داد، افزود: باید کاری کرد پژوهش ها به این سمت برود تا شاهد شکوفایی در کشور و زندگی مردم باشیم. قناعت در زندگی را باید از مردم و ساده زیستی را از مسئولین مطالبه کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: امروز یکی از رسالت های کارشناسان مذهبی صدا و سیما، فیلم ساختن در مسائلی مانند چگونه ارائه کردن امر به معروف و اقامه نماز و چگونگی جذب جوان به ارزش های دینی است. دراین رابطه لازم است با برنامه و هدف خاصی حرکت کرد تا به نتیجه رسید.

وی عنوان کرد: از دیگر مسائلی که باید در فیلم سازی و جذب مردم و حتی تدوین کتابهای آموزشی دقت کرد، این است که باید نیازهای مخاطبین را توجه کرد و براساس نیازهای مخاطب کار کرد.

استاد قرائتی با بیان اینکه دعا نوعی موسیقی است، اظهار داشت: در دعاها و مناجات ها به خوبی از ابزار هنر و موسیقی بهره گرفته شده است، این مسئله می تواند مورد توجه کارشاسان مذهبی و فیلم سازان درجذب جوانان باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه پژوهش هایی که تاکنون صورت گرفته، خالی از فایده بوده گفت: متأسفانه بعضی از این حرف ها منافع دیگران را به خطر می اندازد و حتی شنیده شد کارشناس رسانه ملی که برای مردم و جوانان صحبت می کرد، قیمت انگشترش 1میلیون و نیم بوده است. وقتی به این کارشناس گفته شد، گفت این کار کردیم تا جوانان جذب شوند.

استاد قرائتی گفت: آیا این نوع سخن گفتن درست است، این معلوم است یک نفر راه را گم کرده است یا خدا راه را اشتباه نشان داده یا بعضی ها راه به مردم اشتباه نشان می دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه بعضی از پژوهش ها و فعالیت ها بیهوده و اسراف است، گفت: کشور در چند مسئله کمبود دارد، یکی از آنها این است که جامعه نیاز به 100 آخوند مانند نواب صفوی دارد که مشکلات جامعه را بشناسد و از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید حوزه باشد عنوان کرد: در صدا و سیما باید اتاقی  تشکیل شود و چند استاد شناس واقعی در آن باشند تا بتوانند به پرسش ها پاسخ دهند. معتقدیم صدا و سیما باید حوزه باشد.

استاد قرائتی گفت: صدا و سیما باید در مسائل مختلف کار نو کند، از مردم کمک بگیرد و در بعضی مسائل مانند چگونه می توان از تابستان استفاده صحیح کرد، ورود جدی کند. انجام این کار نیاز به مدیریت می خواهد.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: همهمشکلات کشور را نباید به گردن دشمنان بیندازیم، خودمان هم مقصریم. باید جلوی اسراف را گرفت تا مشکلات کشور حل شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین