عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
به تازگی فیلمی از زنده یاد «حسین محب‌اهری» منتشر شده که در آن درباره مراسم های تعزیه بویین زهرا در دوران کودکی‌اش می‌گوید.
عقیق: در پی درگذشت «حسین محب‌اهری» بازیگر پیشکوست تئاتر، تلویزیون و سینما، «امیر قمیشی» تهیه‌کننده و برنامه‌ساز و از نزدیکان زنده یاد محب‌اهری ویدئویی دیده نشده از این هنرمند در هیات عزاداری امام حسین(ع) منتشر کرده و نوشته: در انتشار این ویدئو تردیدها داشتم. چرا که حسین محب اهری با اینکه خدا باور بود نه داعیه تشّرع داشت و نه اهل جانماز آب کشیدن و زهد فروشی بود. پس از این هم نه قرار است به واسطه وفاتش او را به زور هنرمند دینی و ارزشی در عرف به مخاطب قالب کنیم  و نه خود می‌پسندد جز آنچه که  بوده در غیابش به مخاطبانش معرفی شود.





 

حسین محب اهری بزرگ و محبوب و عزیز بود چون که زلال بود. به همان اندازه که خنده‌هایش در اوج دردها، واقعی بر صورتش می‌نشست اشک‌هایش نیز از عمق صیرتش می‌جوشید. شاید حتی اعضاء خانواده داغدارش نیز برای اولین بار است که از نقل برخی تجربه‌ها و باورهای او در یک جمع محدود و خصوصی هیئتی‌ها یا اشک و سینه زنی‌اش در ماه محرم تصویری می‌بینند. یکی از شب‌های ماه محرم  بود، حسین آقا حاجتی داشت و در گوشه‌ای تکیه ثار الله در میدان هفت تیر نذری کرده بود. به خواست خدا حسین آقا حاجت گرفت و سال بعد به سرعت و همتی شنیدنی که خود داستان دارد، نذرش را ادا کرد. یادم نمی‌رود که میگفت از کودکی به نام (حسین) که مادرم بر من نهاده بود حسّ متفاوتی داشتم شاید برای همین بود که وقتی در تعزیه‌های شهر بویین زهرا بازیگر نقش شمر به سراغ امام(ع)  می‌رفت تا حسین تعزیه را شهید کند به سمت او می‌رفتم تا به خیال کودکی‌ام نگذارم شمر تعزیه، به حسین تعزیه آسیبی بزند و نمی‌دانم چرا دست روزگار هر بار به بهانه‌ای مرا به همان سو می‌کشاند... و حالا حسین محب اهری است و دست سرنوشت و خدا کند که امشب سرنوشتش آفتابی باشد و همان امام و همان  تعزیه  همدم و نگهدارش .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
با اولیا خدا محشور بشن انشالله
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین