عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
خطیب موقت نماز جمعه تهران:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید به مالیات‌ها به صورت جدی و بدون کمترین تعرض به حقوق افراد وارد شوند، گفت: همان طور که فرار مالیاتی خیانت به کشور و ملت است، مالیات ناعادلانه هم خیانت به مردم است.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز(21 دی‌ماه) تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی به لایحه بودجه است، اظهار داشت: لایحه بودجه تبیین‌کننده نقشه راه یک کشور در طول سال است. بعضی تحلیلگران سیاسی و اقتصادی نقشه درخواست دارند تا راه را به آنان بدهیم تا تحلیل خود را ارائه دهند. توصیه‌هایی به دولت داشتم که موردتوجه قرار نگرفته است.

وی گفت: ارزیابی صاحب‌نظران و مرکز پژوهش‌های مجلس این است که تفاوت معناداری با سال‌های قبل با توجه به توریم در بودجه دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اقدام‌های صورت گرفته در بودجه متناسب با تحول و تغییر متناسب با بودجه مبتنی بر عملکرد نیست. باید نگاه به بودجه‌ریزی در کوتاه‌مدت تغییر کند و نکاتی که رهبر معظم انقلاب در حوزه بودجه داشتند بیانگر ضرورت این تحول است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: باید در سه حوزه سیاست‌های مالی، پولی و نظام بانکی کشور تحول جدیدی داشته باشیم. اگر سیاست‌های پولی اصلاح نشود، تورم از جامعه نخواهد رفت و اگر نظام بانکی اصلاح نشود، رشد نقدینگی زائده از بی‌انضباطی بانکی برای کشور چالش اقتصادی جدی خلق می‌کند.

وی گفت: در حوزه اصلاح سیاست‌های مالی باید شاهد تغییر در ساختار مالیاتی کشور باشیم. ساختار مالیاتی کشور، قابل‌قبول نیست. امروز صاحب‌نظران معتقدند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد فرار مالیاتی داریم. یعنی حدود بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان که عدد درشتی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: جامعه در حال رشد و در حال رکود باید پرداخت‌های مالیاتی داشته باشد، امروز شاخصه حکمرانی خوب نظام فراگیر مالیاتی عادلانه است که ما با آن فاصله زیادی داریم. دریافت مالیات باید از کسانی باشد که سود را کسب  کرده‌اند باشد. نرخ مالیاتی نباید افزایش پیدا کند، اما فرار مالیاتی یعنی ستم به مالیات‌دهندگان.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: فرار مالیاتی به قدرت رقابتی در جامعه آسیب می‌زند و فساد اقتصادی ایجاد می‌کند. بنابراین پایه‌های مالیاتی باید افزایش پیدا کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نمایندگان محترم مجلس باید به مالیات‌ها به صورت جدی و بدون کمترین تعرض به حقوق افراد وارد شوند، گفت: همان طور که فرار مالیاتی خیانت به کشور و ملت است، مالیات ناعادلانه هم خیانت به مردم است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از حوزه‌های مهم برای اصلاح ساختار اقتصادی اصلاح نظام مالیاتی است، گفت: کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش درآمدها باید به ساختار اقتصادی کشور کمک کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بدهی‌های دولت گفت: باید هزینه‌های دولت کاهش پیدا کند تا بدهی‌های آن‌هم کم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: جامعه در حال رشد و رکود باید پرداخت‌های مالیاتی داشته باشد. شاخصه حکمرانی خوب، نظام فراگیر مالیاتی و عادلانه است.

وی در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: عمل صالح، دستاوردی از معارف الهی، اطاعت از پیامبر و تسلیم شدن در برابر وحی است که انسان و جامعه را متحول و جبهه مقاومت را خلق می‌کند.

وی افزود: توسعه در جامعه وحیانی، تربیت انسان متعالی است که به ارزش‌های والای انسانی آراسته است، گفت: اقتصاد در جامعه اسلامی ابزاری برای تکامل انسان و تعالی جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اقتصاد و توسعه برای تربیت انسانی است که در راه سیل معارف و علوم قدم برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه با اقتصاد سالم، مولد و دانش‌بنیان روی پای خود بایستیم، گفت: اقتصاد مبتنی بر هزینه و وابستگی راه تعالی جامعه نیست و لذا در آستانه بودجه مجلس به این حقیقت چشم بدوزد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد:  برای آن عالم مجاهد که سال‌ها برای نظام اسلامی تلاش کرد، از خداوند متعال غفران و رحمت و برای ناخدای خدامحور انقلاب، رهبر معظم انقلاب از خداوند طول عمر مسئلت داریم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین