عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
علی اکبر رائفی پور تشریح کرد
مدیر موسسه «مصاف» با بیان اینکه مهدویت انقلابی، آن نگاهی است که موجب تغییر و تحول می شود تا ظهور را محقق کند، گفت: با نزدیک شدن به آرمان های حکومت مهدوی در بستر انقلاب اسلامی باید ماکتی از آن را به عنوان هدف غایی شیعیان به جهان عرضه کنیم.
عقیق:«علی اکبر رائفی پور»  در گفت وگویی  و در پاسخ به این سوال که منتظر انقلابی در بستر انقلاب اسلامی چگونه می تواند زمینه ساز ظهور باشد، اظهار کرد: زمینه سازی ظهور نیازمند گفتمان تمدنی است و این گفتمان امروز در بیانات مقام معظم رهبری مشهود است که برای آن صدر و ذیل مشخص کرده اند و براین اساس ایشان دستیابی به این تمدن را نیازمند گذر از چند مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی دانسته اند که این تمدن یا با ظهور محقق می شود و یا زمینه ساز ظهور است.

 

مدیر موسسه «جنبش سایبری مصاف» اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما بسیاری هنوز درک نکرده اند که دولت اسلامی مقدم بر جامعه اسلامی است و یا برخی نیز بر این باورند که جامعه اسلامی زمینه سازی ظهور است و اعتقادی به تمدن سازی ندارند.

 

رائفی پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز در کشور محقق شده است، تصریح کرد: از سال 57 تا 67 انقلاب تحت آزمایش قرار گرفت و مشکلات متعددی را متحمل شد که تنها در دو سال اول درگیر تجزیه طلبی شد که امروز مشابه آن، سوریه را به زمین زده است و بعد از آن درگیر جنگ تحمیلی شد اما کشور ما در مرحله سوم یعنی ایجاد دولت اسلامی باقی مانده است.

 

دولت اسلامی مجری سازوکارهای اسلامی است

 

این کارشناس مهدوی در تعریف دولت اسلامی گفت: دولت اسلامی یعنی دولتی که سازوکارهای برگرفته از اسلام را به منصه ظهور برساند و معتقدم در چهل سالگی انقلاب باید این مطالبه عمومی شود، انقلاب امروز به یک بلوغ رسیده است و امنیت لازم را برقرار کرده است لذا باید کار اصلی خود را آغاز کند و حرف خود را برای اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... در جهان بیان کند.

 

وی ادامه داد: حوزه های علمیه پایه اسلامی را دارند اما برنامه ندارند و دانشگاه های ما برنامه دارند اما اسلامی نیستند یعنی دانشگاه های ما برگرفته از غرب است لذا خروجی اش نیز غربی است که در نهایت با مردمانی امروز رو به رو هستیم که ریش دارد اما به گونه ای لیبرال عمل می کند.

 

رائفی پور تاکید کرد:  امروز با سه گروه روبرو هستیم، برخی می گویند کاملا باید غربی شویم و برخی نیز می گویند باید حدوسط را نگه داشت و دسته سومی نیز می گویند که اسلام راهکار دارد و باید آنها را پیدا کرد و ما جزء این دسته سوم هستیم.

 

مدیر موسسه «جنبش سایبری مصاف» گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی باید مردم به ضرورت دولت سازی در کشور دست یابند و این ادبیات باید عمومی شود تا انقلاب بعد از 40 سال بتواند در برابر فساد در کشور بایستد.

 

وی با بیان اینکه مهدویت انقلابی، آن نگاهی است که موجب تغییر و تحول می شود تا ظهور را محقق کند، تصریح کرد: امروز در کشور فرانسه حرفی از انقلاب کبیر فرانسه زده نمی شود و به تاریخ پیوسته است اما در کشور ما همچنان از انقلاب اسلامی گفته می شود زیرا انقلاب هنوز به هدف اصلی خود یعنی ظهور نرسیده است.

 

انقلاب اسلامی ماکت کوچک حکومت مهدوی شود

 

رائفی پور ادامه داد: با نزدیک شدن به آرمان ها و ویژگی های حکومت مهدوی در بستر انقلاب اسلامی باید الگو و ماکت کوچکی از آن را به عنوان هدف غایی شیعیان به جهان ارائه کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ظلم ستیزی انقلاب اسلامی به جهانیان منتقل شده و در سطح جهان تاثیرگذار است و در زمینه صدور این روحیه به جهان موفق بوده ایم به طوری که در سفرهایم به دیگر کشورها یا در ملاقات هایم از این دستاورد انقلاب اسلامی تقدیر می کنند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین