عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
حجت الاسلام سوزنچی:
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: هیأت جدای از مسجد در طولانی مدت نابود خواهد شد به همین علت هیأت باید به دنبال ارتباط با مسجد باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سوزنچی در دهمین گردهمایی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) قم طی سخنانی با اشاره به «نقش هیأت در معادلات جهانی» گفت: شاید برخی از هیأت‌ها نسبت به میزان تاثیرگذاری خود آگاه نباشند اما در حقیقت اعمال هیأتی‌ها در سطح جهانی بازتاب خواهد داشت و پاداش و اجر ویژه‌ای برای آن‌ها درنظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد نسبت به ارتباطات جهانی ناآگاه هستند، اضافه کرد: در دورانی با مشاهده کردن شبکه‌های مجازی وحشت کردیم اما اکنون به دنبال حضور در این عرصه‌ها و نقش‌آفرینی در فضای مجازی هستیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم کارکرد اصلی هیأت را ایجاد ارتباط میان افراد و امام دانست و خاطرنشان کرد: اصل کار هیأت ایجاد رابطه ولایی مردم با امام است و کارکرد هیأت با امام گره خورده است چراکه اگر کسی میان خود و امام رابطه‌ای برقرار کند عالم را تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس معادلات نظام سلطه واقعه عاشورا هیچ ارزشی نداشته است، گفت: مهم‌ترین جنگ تاریخ از نظر اسلام عاشوراست و ما نیز این موضوع را باور داریم چراکه این جنگ توانسته رخ‌دادهای بزرگی را در عالم رقم بزند و هیأت نیز همانند عاشورا هر چند جمعیت کمی دارد اما می‌تواند عالم را تغییر دهد.

سوزنچی با تاکید بر اینکه هدف اصلی هیأت تقویت رابطه افراد با امام زمان(عج) و تحقق این هدف زمینه‌ساز ظهور است، تصریح کرد: ما هیأت سکولار نداریم چراکه اگر هیأتی هم از مباحث انقلابی دور باشد اما رابطه افراد را با امام زمان(عج) تقویت کند در حقیقت افراد را به سمت هدف نزدیک کرده است.

وی از محور شدن دوربین‌های فیلم‌برداری در برخی هیأت‌ها یاد کرد و گفت: فضای مجازی مورد پسند تمدن غرب است اما تمدن اسلامی به دنبال فضای حقیقی است، هر چند این موضوع هم به معنای بی‌توجهی نسبت به فضای مجازی نیست.

سوزنچی با تاکید بر اینکه تقویت رابطه ولایی افراد باید در فضای حقیقی دنبال شود، مطرح کرد: در مرحله نخست باید به دنبال استفاده مطلوب از فضاهای حقیقی خود باشیم و در مرحله بعدی در فضای مجازی به دنبال افراد دیگر برویم.

وی با اشاره به اینکه چالش‌های پیش‌روی هیأت رابطه این نهاد با مسجد و خانواده است، عنوان کرد: هیأت جدای از مسجد در طولانی مدت نابود خواهد شد به همین علت هیأت باید به دنبال ارتباط با مسجد باشد و این موضوع نیز نمی‌تواند از بالا به پایین اجرایی شود چراکه هیچ کاری از بالا به پایین در هیأت جواب نمی‌دهد.

سوزنچی بر لزوم ارتباط میان هیأت‌ها با نهاد خانواده تاکید کرد و یادآور شد: اکنون برخی از افراد به پرداختن غیرمتعارف به هیأت از خانواده‌های خود بازمانده‌اند درحالی‌که در هیأت‌های مذهبی نیازمند روابط عمیق انسانی هستیم و این روابط در خانواده رقم زده می‌شود؛ اگر فرزند یک مدیر هیأت، هیأتی نشود تلاش‌های آن فرد هیچ کاربردی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه رابطه ولایی اصیل با دو عنصر معرفت و احساس نسبت به امام توسط سخنران و مداح رقم زده خواهد شد، عنوان کرد: هیأت‌ها نقش مهمی در معادلات جهانی ایفا می‌کنند چراکه این مجموعه‌ها به دنبال یارگیری برای امام هستند؛ انقلاب به گسترش هیأت‌ها کمک کرد و به قول رهبر انقلاب اسلام هیأت سکولار نداریم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین