عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
آیت‌الله دین‌پرور:
رئیس بنیاد نهج البلاغه تأکید کرد: جهان اسلام محتاج آموزه‌های دینی نهج‌البلاغه است و جمهوری اسلامی باید آموزه‌ها و بیانات کاربردی حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه را به گوش جهانیان برساند.
عقیق:عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری جایزه جهانی دو سالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه طی سخنانی با بیان اینکه نهج‌البلاغه جایگاهی بسیار مهم در نظام فکری اسلامی دارد، گفت: حضور عملی حضرت امیرالمومنین (ع) در عرصه‌های مختلف اجتماعی و تربیتی در کتاب نهج‌البلاغه به زیبایی نمایان شده است.

وی افزود: اسناد روایات نهج‌البلاغه در منابع شیعه و سنّی پیش از سید رضی وجود دارد، حتی کاشف الغطاء کتاب نهج‌البلاغه را بی نیاز از ذکر اسناد می‌داند و آن را در حد تواتر اعلام کرده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تنوع موضوعی مطرح شده در نهج‌البلاغه گفت: نهج‌البلاغه بزرگ‌ترین و معتبرترین کتاب در نزد علمای شیعه و سنّی از حیث دامنه گسترده موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و ... است.

فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه در فریقین کتابی جز نهج‌البلاغه از حیث اجتماع بر موضوعات مختلف مشاهده نمی‌شود، اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) در والاترین سطح مرجعیت علمی بعد از نبّی مکرم اسلام (ص) قرار دارند.

وی درباره اهداف برگزاری جایزه جهانی دو سالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه گفت: «معرفی جوانب علمی و عملی مغفول مانده در اندیشه و سیره حضرت علی (ع)، تقویت گفتمان علوی در عرصه‌های عمومی جهان اسلام و جریان‌سازی علمی و فرهنگی بر محور کتاب نهج‌البلاغه» از جمله اهداف مورد نظر برای برگزاری این جشنواره به شمار می‌رود.

آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد نهج البلاغه نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: نهج‌البلاغه فراتر از یک کتاب است. حضرت علی (ع) در دوران کوتاه مدت حکومت خود، نمایی از حکومت عادلانه را به بشریت نشان داد.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه و عهدنامه مالک اشتر آیینه حکومت علوی است، افزود: این کتاب با وجود گذشت سالیان بسیار از زمان گردآوری آن، همچنان مورد استناد علما و اندیشمندان سراسر جهان است.

رئیس بنیاد نهج البلاغه با تأکید بر اینکه جهان اسلام محتاج آموزه‌های دینی نهج‌البلاغه است، گفت: جمهوری اسلامی باید آموزه‌ها و بیانات کاربردی حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه را به گوش جهانیان برساند.

وی یادآور شد: بیست سال پیش یکی از عالمان هندی در کشور هند وقتی می‌خواست رساله دکتری خود را نهایی کند، استادش به او گفت: اگر می‌خواهی رساله دکتری تو ثبت و نهایی شود، باید طوری فرایند کار خود را پیش ببری که در انتساب نهج‌البلاغه به امیرالمومنین (ع) تشکیک ایجاد شود. وقتی این اقدامات دشمنان در حوزه دینی را مشاهده می‌کنیم در می‌یابیم که حرکت‌های علمی دشمنان جهت‌دار است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین