عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
آیت الله نوری همدانی:
در میان مسئولین افرادی وجود دارند که غربگرا هستند وچشم شان به غرب است. ولی باید مبارزه با غرب گرایی رایاد بگیریم و چشممان به غربی ها نباشد.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور، بابیان اینکه تولید علم در دین کار بسیار با ارزشی است، گفتند: برای موثر واقع شدن در نشر مباحث دینی، نیازمند به تلاش های جدی است.

این مرجع تقلید بابیان اینکه لازم است برای رفع عقب ماندگی هاتلاش کرد، افزودند: ناشران باید در نشر محتوا دقت کنند که این محتوا با مبانی دینی ضدیت نداشته باشد. درگذشته محتوا بوی تمدن غرب می داد و غربی ها هیچ وقت با اسلام و دین روی خوش نشان ندادند. به همین دلیل باید در نشر مباحث و محتوا دقت کرد تا آمیخته با مباحث غربی و ضدارزشی نباشد.

 ایشان افزود: اگر این گونه عمل شود و تولید محتوا دینی با محتوای غربی آمیخته شود، ناشران در تولید و نشر مباحث ضد دینی مسئول خواهند بود. آنچه در علم آموزی مهم است، خدمت به جامعه و تحقیق و پژوهش است. علم آموزی نباید مقدمه ای برای مدرک گرایی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از مسائل معیشتی مردم گفتند: مردم در مسائل زیاد در اذیت بوده و مشکل دارند و باید برای رفع این مشکلات تلاش های جدی شود.                                 

 معظم له بابیان اینکه هنوز روح غرب گرایی و غرب زدگی در کشور در بعضی افراد وجود دارد، گفتند: در اسلام کارهای زیادی انجام شده، ولی غربیها این علم رابه حساب خود گذاشتند اینها نشان می دهد غربی ها بعضی از علوم را از ما گرفتند.

 ایشان افزودند: در میان مسئولین افرادی وجود دارند که غربگرا هستند وچشم شان به غرب است. ولی باید مبارزه با غرب گرایی رایاد بگیریم و چشمان به غربیها نباشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند:  وزارت  فرهنگ و ارشاد  اسلامی باید درتولید کتاب نظارت کند. اگر نظارت باشد هر محتوایی درکشور تولید نمی شود و درکنار آن ناشران نباید در تولید محتوای دینی گرفتار تفکر غرب زدگی شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین