عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
عملیات تجهیز سیستم خنک‌کننده و ضدعفونی‌کننده صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی آغاز شد.
عقیق:طرح توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) با عنوان صحن حضرت زهرا (س) در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی در حال تکمیل است.

 

 

بسیاری از بخش‌های غیرزیارتی و زیارتی این صحن مطهر در پشت حرم علوی مراحل پایانی را طی می‌کند. به طوری که بیشتر هنرمندان، مهندسان و کارگران ایرانی در حال تکمیل آن هستند تا در نوروز ۹۸ این صحن را به عتبه علویه تحویل داده و درهای آن‌ بر روی زائران گشوده شود.

البته بخشی از صحن زیارتی صحن حضرت زهرا (س) با وجود تکمیل نشدن، در اربعین امسال مفروش و در اختیار زائران اربعین قرار گرفت اما همچنان بخش‌هایی از این صحن همچنان نیازمند تکمیل است.

 

بر همین اساس خادمان عتبه علویه و ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف، با تکمیل قسمت‌هایی از صحن حضرت زهرا (س) درصدد تجهیز سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش این صحن هستند.

 

این اقدام در سه مرحله در حال انجام است که در مرحله نخست، زیرساخت‌های آن باید جاسازی شود که پس از قرارگیری دستگاه‌های حرفه‌ای عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

 

به همین منظور مهندسان در پشت بام حرم مطهر و صحن حضرت زهرا (س) برای جانمایی دستگاه‌ها و آماده‌سازی زیرساخت‌ها حضور یافتند و از روز گذشته عملیات تجهیز سیستم خنک‌کننده و ضدعفونی‌کننده صحن حضرت زهرا (س) آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، احداث صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی از سال ۱۳۹۰ به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شده است و بخش زیارتی و غیرزیارتی آن نوروز ۹۸ افتتاح می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین