عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
اگر نور محمدی (ص) دردل بتابد آن دل را ساجد می کند و این شخصیت پیامبر(ص) است. او چه کرد که از دامن او فاطمه(س( و علی(ع) واهل بیت(ع) برخاسته وبعد ازهزار و ۴۰۰ سال انسانهای بزرگ می پروراند وجامعه را به تلاطم در می آورد.
عقیق:آیت الله محسن اراکی دیشب درهمایش شعر «رسول مهربانی ها» که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه بالاترین پدیده عشق، عشق به وجود نبی مکرم اسلام(ص) است گفت: شعر آیینی،شعر محمد آل پیامبر(ص) است و این پدیده بسیار جای شگفتی دارد.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بابیان اینکه متأسفانه مدعیان جهانی به این پدیده مهم اصلا توجهی نمی کنند،افزود: آیا کسی آمده در مورد پیامبر مهربانی ها تحقیق کند؟. آیا جای این نیست که جامعه شناسان منصفانه این پدیده عظیم رابررسی کنند.               

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: درتاریخ اسلام در عرصه شعر عشق به پیامبر(ص) واهل بیت(ع) چه کرده است؟. چرا شما درعراق شکوفایی شعر عربی را می بینید. بدانید درهیچ جای جهان عرب، شعر عرب مثل عراق شکوفا نشده است.

آیت الله اراکی گفت: چرا هر چه شاعر است، شیعه هستند چون این عشق به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) پدیده بزرگی است و دلیل آن این انرژی بی پایانی است که درعشق به پیامبر(ص) در راستای کمال بخشی و تطهیر بخشی جامعه نهفته است.

دبیرمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: خدا وقتی انسان را خلق کرد، تنها اکتفاء به بیان نکرد چون این «بیان» برای رفتن به مقصود کافی نیست، باید انرژی هدف دار، بینا و بیدار بیافرینیم و این کار را خدا انجام داد و به همین دلیل این عشق به اهل بیت(ع) اختیاری نیست.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: به همین دلیل عشق به پیامبر(ص)، شیعی و غیرشیعی نمی شناسد و غیر متدینان دراین آستانه زانو زدند و محو جمال شدند.اگر کسی با چهره پیامبر(ص) آشنا شود از او دل نمی کند، چون او را  نشناخت ایم، از این وجود مهربان دور شدیم. پیامبر(ص) دلسوز امت است. شخصیت پیامبر(ص) چیز عجیبی است.

آیت الله اراکی بابیان اینکه شخصیت پیامبر(ص) چیز عجیبی است گفت: به همین دلیل باید به این پدیده فکر کرد که این چه عاشقی و معشوقی بین خدا و پیامبر(ص) است که وقتی درنماز وارد می شد، ساعت ها محو در خدا می شد.

دبیرمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اگر نور محمدی دردل بتابد آن دل را ساجد می کند و این شخصیت پیامبر(ص) است. او چه کرد که از دامن او فاطمه(س( و علی(ع) واهل بیت(ع) برخاسته وبعد ازهزار و 400 سال انسانهای بزرگ می پروراند و جامعه را به تلاطم در می آورد.

عضو خبرگان رهبری  اظهار داشت: اما امت اسلامی وظیفه ای دارد و آن این است با این وجود ارتباط برقرار کنیم و اهل ذکر باشیم.

آیت الله اراکی بابیان اینکه هر شاعر نمی تواند شاعر آیینی باشد، گفت: به شما شاعران تبریک می گویم که فرودگاه روح القدس هستید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین