عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
رئیس ستاد بازسازی عتبات :
رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی توسعه حرم سیدالشهدا (ع) گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم (س) حد فاصل باب القبله و باب الرأس شریف یعنی یک چهارم ضلع حرم امام حسین (ع) است و انتهایش به میدان شهدا و خیمه‌گاه ختم می‌شود.
عقیق:حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگویی با اشاره به روند طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، اظهار داشت: طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با عنوان صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در سال‌های اخیر به همت خیران کشورمان و به دست مهندسان و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه هنرمندان و کارگران کشورمان برای احداث صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در دو شیفت فعالیت می‌کنند، افزود: پس از خریداری زمین‌های اطراف توسط عتبه حسینیه (ع)، کار ما برای ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (س) آغاز شد و با توجه به وجود آب‌های زیرزمینی در سطح زمین، عملیات آب‌بندی با موفقیت انجام پذیرفت.

پلارک با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی توسعه حرم سیدالشهدا (ع) خاطر نشان کرد: پس از آب‌بندی، مرحله اجرای سازه‌های اصلی است که این اقدام آغاز شده و سه سال دیگر وقت داریم که امیدواریم در این مدت بتوانیم این قسمت از طرح احداث را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای احداث صحن عقیله بنی‌هاشم (س) ۱۷۰ هزار متر زیربنا پیش‌بینی شده است، گفت: این پروژه حد فاصل باب القبله و باب الرأس شریف یعنی یک چهارم ضلع حرم امام حسین (ع) است و انتهایش به میدان شهدا و خیمه‌گاه ختم می‌شود.

رئیس ستاد عتبات با اشاره به اینکه بخش‌هایی از صحن عقیله بنی‌هاشم (س) در ۶۵ هزار متر زمین پیش بینی شده است، افزود: برخی از ساختمان های صحن در چهار طبقه و برخی در دو طبقه بالای زمین و دو طبقه زیر زمین احداث می‌‌شود. البته شبستان صحن عقیله بنی‌هاشم (س) حرم سیدالشهدا (ع) در یک طبقه ساخته می‌شود که روی آن نیز باز است و از طریق سرداب‌ها و پله‌ها به باب‌الرأس و باب القبله حرم مطهر متصل می‌شود.

به گزارش فارس، صحن عقیله بنی‌هاشم (س) حرم مطهر امم حسین (ع) قرار است سال ۱۴۰۰ به همت خیران کشورمان تکمیل و به بهره برداری برسد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین