عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
مراسم تکریم خادمان قرآنی قرار بود نیمه رمضان با حضور آقای روحانی برگزار شود اما لغو شد. برگزاری این مراسم همچنان وابسته به تصمیم رئیس‌جمهور است. فعالان قرآنی نگرانند که طولانی شدن این تصمیم مانند سال‌های ۹۴ و ۹۵ منجر به تعطیل شدن اصل مراسم شود.
عقیق:مراسم تکریم از خادمان قرآن، 2 سال پیاپی در سال 94 و 95 به دلیل عدم حضور رییس‌جمهور معطل ماند. موضوعی که احتمالاً تمامی ندارد و تا سالیان سال با جامعه قرآنی کشور همراه خواهد بود.

همایش تکریم از چهره‌های قرآنی کشور از جمله برنامه‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تحقق فرمایش رهبر انقلاب و به‌منظور تکریم چهره‌های قرآنی کشور پایه‌گذاری کرد. برنامه‌ای که در سال‌های نخستین اجرایش با حضور مقامات عالی کشور و به‌خصوص رییس‌جمهور  وقت برگزار شد.

نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد، حضور یا عدم حضور رییس جمهور در مراسم امسال یا سال گذشته نیست بلکه علت بی‌توجهی مسولان به تکریم خادمان قرآن است. اگر هدف از تجلیل خادمان قرآن کریم، تکریم و تجلیل از زحمات بی‌شائبه قرآنیان است، این کار نباید معطل حضور رییس جمهور بماند، امّا چنانچه منظور از حضور رییس جمهور در این مراسم، بهره‌مندی از جایگاه حقوقی ایشان و رسیدن به اهداف رسانه‌ای و تبلیغاتی است، می‌توان از حضور روسای سایر قوا و یا حتی معاون اول رئیس جمهور در این مراسم بهره برد؛ نه اینکه کل مراسم را تعطیل کرد. اگر اینچنین باشد، باید در اهداف اولیه برگزارکنندگان این مراسم شک کرد.

در طلیعه ماه مبارک رمضان امسال و هم‌زمان با برگزاری بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مسئولان برگزارکننده همایش تکریم خادمان قرآنی از برگزاری قطعی مراسم تکریم در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)  و با حضور رییس جمهور  خبر دادند امّا در میانه ماه مبارک رمضان خبر لغو این مراسم منتشر شد. شنیدن این خبر دور از انتظار نبود چون وقتی آخرین مراسم تکریم در سال 96 با دو سال تاخیر برگزار شد، بسیاری از اهالی جامعه قرآن اذعان داشتند مراسم سال 97 هم به سرنوشت سال‌های 94 و 95 دچار خواهد شد.

در روزهای گذشته محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از برپایی بیست و چهارمین همایش تجلیل از خادمان قرآن در آذر‌ماه سال جاری خبرداد و عنوان کرد: «بنابر هماهنگی‌هایی که با دفتر تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری در گذشته داشتیم، منتظر پاسخ دفتر ریاست جمهوری برای حضور در بیست‌وچهارمین همایش تجلیل از خادمان قرآن کشور هستیم. تاخیر بیش از این در برپایی مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم جایز نیست و می‌توان همانند سال 93 این همایش را با حضور وزیر ارشاد برگزار کرد».

«در انتظار پاسخ رییس‌جمهور هستیم». این پاسخی است که بارها و بارها از دبیر انجمن خادمان قرآن شنیده‌ایم. دبیر انجمن خادمان قرآن همچنین گفته تاخیر بیش از این در برپایی مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم جایز نیست و می‌توان همانند دو سال گذشته، همایش را با حضور وزیر ارشاد برگزار کرد. با این مطلب، دوباره این سوال به ذهن می‌رسد که اگر تاخیر در اجرای این مراسم آنقدر مهم و ضروری است که دیگر نمی‌توان معطل ماند، چرا این همایش در ماه مبارک رمضان و زمانی که دفتر رئیس جمهور خبر قطعی عدم حضور آقای روحانی را اعلام کرد، برگزار نشد؟ مدیران و متولیان این همایش هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نکرده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین