عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
وزیر اطلاعات از شناسایی ۱۱ تیم‌ تروریستی در ایام اربعین در شهرهای مختلف کشور خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات در هفتمین همایش پدافند غیرعامل طی سخنانی اظهار داشت: از نظر معارف اسلامی انسان در معرض تهدید قرار دارد. در برابر این تهدیدات انسان گاهی نیازمند پدافند عامل است و گاهی هم نیازمند پدافند غیرعامل است.

وی افزود: این دشمن است که نوع مقابله با خود را برای ما مشخص می‌کند. گاه بی‌پرده به آفند نظامی علیه ما دست می‌زند. گاه  از تهاجم نظامی استفاده نمی‌کند و از ترفند نرم افزاری برای آسیب زدن به ما استفاده می‌کند.


وزیر اطلاعات تصریح کرد: یک ترفند دشمن وسوسه است و کاری می‌کند تا با دست خودتان برای او کار کنید.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد: مانند شیطان کار نادرست را تزیین می‌کند و با این ترفند ما را آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین دشمن با باور غلط دادن و خودباوری غلط ایجاد کردن، به ما ضربه می‌زند. یکی از اصول پدافند غیرعامل، داشتن برآورد صحیح از دستاوردها و نقاط صعف است تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین پدافند غیرعامل در برابر دشمن تحکیم باورها و ارزش‌ها است، گفت: باید با اتکا به خدا و سرمایه‌های ملی با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی‌ کنیم. در فرهنگ دینی ما هم پدافند غیرعامل به عنوان اولویت دفاع در نظر گرفته شده است.

وزیر اطلاعات پدافند غیرعامل را مقوله‌ای بسیار حساس دانست و تاکید کرد: گستره پدافند غیرعامل به اندازه تهدیدات است و مدل پدافند غیرعامل انعطاف‌پذیر است زیرا تهدیدات دائما در حال تغییر هستند. پدافند غیرعامل کاملا علمی و تخصصی است و در بخشهای نظامی امنیتی صنعتی اقتصادی و بازرگانی نیازمند راهکارهای خاص خود است.

حجت الاسلام علوی اظهار داشت: بخش‌های مختلف پدافند غیرعامل از یک پیوستگی‌ برخوردار هستند و بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند که نیازمند ستادی برای هماهنگی آنها است. در زمینه پدافند غیرعامل رمزگشایی از تهدیدات بینش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به رعایت حقوق بشر در ایران گفت: دشمن با بهانه قرار دادن این موضوع با ما دشمنی می‌کند. ما بسیار بهتر از بسیاری از کشورها حقوق بشر را رعایت می کنیم. اما رمز دشمنی آنها تاثیرگذاری منطقه‌ای و توان دفاعی جمهوری اسلامی است که از بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: ما باید تهدیدات را به خوبی بشناسیم تا پدافند غیرعامل در مقابل آن برنامه‌ریزی کند. امروز تهدید نظامی از برنامه‌های دشمن خارج شده است زیرا هزنیه بالایی داشته و دستاورد مورد نیاز را هم ندارد. آخرین استراتژی آنها استراتژی اعمال فشار است. تمرکز فشار آنها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. آنها می‌خواهند سرمایه‌های ما را هدف قرار دهند.

وی‌گفت: آمریکا می‌خواهد با اعمال فشار سرمایه‌های ما را از بین ببرد. آنها می‌خواهند سرمایه دفاعی نداشته باشیم تا هر وقت خواستند به ما حمله کنند. ما باید بدون تعارف سرمایه نظامی را افزایش دهیم. توان دفاعی ما قابل مذاکره با هیچ‌کس‌ نیست. جمهوری اسلامی بدون سرمایه گذاری آمریکا در بسیاری از کشورهای دیگر در محیط پیرامونی خود تاثیرگذار است. ما باید تاثیرگذاری منطقه‌ای را حفظ کنیم و اراده ملی را پشت این موضوع قرار دهیم.

وزیر اطلاعات تصریح‌کرد: بزرگترین سرمایه ملی ما رهبر معظم انقلاب هستند. دشمن سعی در تقدس زدایی از رهبری و کاهش عقبه رهبری برای آسیب‌زدن به آن را دارند. دشمن انسجام ملی ما را مورد حمله قرار داده است. ‌ در حال واگرایی قومی در کشور هستند. به ما القا می‌کنند، قومیت‌ها یک چالش برای امنیت کشور هستند. در چند سال گذشته 64 نشست ضد انقلاب در استرالیا ‌ مصر و سوئد برای نزدیکی آنها برگزار کردند و در حال تلاش برای عملیاتی کردن آنها هستند. جریانات ضدانقلابی که 20 سال فعالیت نظامی نداشتند دوباره با حمایت عربستان، اسرائیل و آمریکا وارد فاز نظامی شدند.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: دشمن سعی می‌کند، جریاناتی که نظام را باور دارند خارج از چارچوب نظام جلوه دهد تا آسیب‌پذیری آنها را بالا ببرد. باید بگذاریم تیم آبی و قرمز در زمین بازی که نظام برای آنها طراحی کرده فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد امنیت اقتصادی را سلب کند، گفت: باید به هوش‌ باشیم امنیت اقتصادی خدشه‌دار نشود، در عین حال نیازمند فعالیت اقتصادی عاری از فساد هم هستیم. فعالان فرهنگی و رسانه‌ای سرمایه هستند حتی اگر از ما نقد کنند. نباید نقد خود را نقد نظام بدانیم و نباید به جای نقد به تخریب و آبروریزی بپردازیم.

وزیر اطلاعات افزود: حرکتی که نخبگان را دچار واگرایی و مهاجرت کند در پازل دشمن است. باید در مقابل آن هوشیار باشیم. امروز امنیت بی‌بدیلی در نظام وجود دارد که باعث‌شده در مدت گذشته سربازان گمنام امام زمان 30 تیم تروریستی را منهدم کرده و در ایام اربعین هم 11 تیم‌ تروریستی را در شهرهای مختلف را شناسایی کرده و زیرضربه بردند. امروز توانسته‌ایم بیش از 95 درصد از اقدامات دشمن را خنثی‌ کنیم.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل توجه به زیرساخت‌ها است. هیچ‌ حوزه‌ای در کشور نیست که نیازمند پدافند غیرعامل نباشد و این سازمان باید طراحی لازم را در این زمینه داشته باشد. باید ضلع مدنی این سازمان پررنگ‌تر شود و هر چه این جنبه پررنگ‌تر شود، تاثیرگذاری آن بیشتر می شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل باید به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود باشد. حراست‌ها ظرفیت ارزشمندی است پدافند غیرعامل می‌تواند از آنها استفاده کند و از موازی کاری و صرف هزینه جلوگیری کند. امروز با هدایت‌های رهبر انقلاب دشمن ناکام مانده است. امروز با وارد کردن ضربه های مکرر بر دشمن جمهوری اسلامی از هر زمان بالنده‌تر و برای دشمن و هراس انگیزتر شده است.


منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین