عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
قرارگاه اربعین نیروی انتظامی با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) اطلاعیه‌ای صادر و نکاتی حائز اهمیت را برای زائران حسینی(ع) عنوان کرد.
عقیق:به نقل از پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و تکریم حضور میلیونی مردم ایران اسلامی از اقصی نقاط کشور در این کنگره عظیم و میزبانی خوب مردم مرزدار در استان های ایلام و خوزستان و پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) خواست به هنگام عبور از مرز نهایت صبر و حوصله را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل با ماموران انتظامی همکاری لازم را به عمل آورند.

در این اطلاعیه آمده است: «نیروی انتظامی به همراه سایر دستگاه‌های امنیتی و خدمات رسان از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تامین هرچه بیشتر امنیت زائران حسینی انجام داده  و انتظار است با توجه به حجم بی شمار عاشقان امام حسین(ع) که هر روز بر جمعیت آن افزوده می شود نکات زیر از سوی عزاداران گرانقدر رعایت شود.

1- خروج از کلیه مبادی مرزی صرفا با در دست داشتن اصل گذرنامه و روادید معتبر امکان پذیر است.
2- مدارک لازم و قانونی از جمله گذرنامه و روادید معتبر را به همراه خود داشته باشند و از آوردن مدارک شناسایی غیرضروری خودداری کنند. (توصیه می شود روگرفتی از گذرنامه و روادید را در اختیار داشته باشند)
3- ضمن مراقبت از گذرنامه و مدارک هویتی به هنگام سفر به عتبات عالیات به هیچ وجه آنها را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
5- از دریافت و نگهداری هرگونه شیء، بسته و پاکت از افراد غیر (اعم از ایرانی و یا عراقی) جدا خودداری کنند.
6- خودروهای خود را با رعایت کلیه جوانب حفاظتی و مراقبتی در پارکینگ های شناسنامه‌دار پایانه های مرزی پارک کنند.
7- برای اسکان در بین مسیر و در محل‌های تعیین شده، با مدیران موکب‌ها، حسینه‌ها و مساجد همکاری کرده و هرگونه مورد مشکوک را از طریق شماره تماس 110 در داخل کشور و مراجع مشخص شده در داخل خاک عراق اطلاع دهند.
8- به همراه داشتن هرگونه دارو با ترکیبات مخدر و روان گردان در کشور عراق ممنوع است و دولت عراق با حاملین آن بشدت برخورد می نماید.
9- به زائران توصیه می شود حتی الامکان به صورت گروهی در این سفر شرکت کنند و ضمن حفظ ارتباط با یکدیگر از افراد مسن، بانوان و کودکان مراقبت نمایند.
ضمنا توصیه های ضروری توسط کارشناسان پلیس در مواقع مقتضی از طریق رسانه های جمعی و رادیو اربعین ارائه خواهد شد».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین