عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵
علی رغم مشکلات اقتصادی؛
مسئول هیأت امناء موکب حضرت زینب (س) خوانسار از برپایی موکب در کربلا به کمک های مردمی خبر داد.
عقیق:بهرام شاهوردی در گفتگویی در اصفهان، از برپایی موکب حضرت زینب (س) در شارع الوائلی مجاور مجمع فاطمه الزهرا(س) مقابل مرکز أسواق الوارف در کربلای معلی خبر داد.

وی با بیان این که همکاری و کمک های مردم شهرستان برای برپایی موکب حضرت زینب (س) در ایام اربعین بیش از سال قبل بوده است، اظهار کرد: امسال با اتکاء به کمک های مردمی تعداد 10 ماشین سنگین از نذورات و هدایای مردم شهرستان به موکب، آماده بارگیری شده که از رشد خوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است و تا اواخر هفته جاری با کسب مجوزهای لازم به کشور عراق منتقل خواهد شد.

مسئول هیأت امناء موکب حضرت زینب (س) خوانسار با تاکید بر این که تمامی کمک های انجام شده به موکب حضرت زینب (س) شهرستان خوانسار مردمی بوده است، تصریح کرد: برپایی و تجهیز این موکب وابسته به هیچ ارگان و نهادی نبوده و به طور کامل با اتکاء به کمک های مردمی این موکب راه اندازی و تجهیز شده است.

وی افزود: علی رغم ضعف معیشتی، مردم ولایی و حسینی خوانسار اقلامی مانند چادر، داربست فلزی، پتو، ظروف یک بار مصرف، فرش، موکت، تانکرآب، یخچال فریزر، کولر، تنور گازی، آبگرمکن، پنکه، چرخ گوشت، حبوبات، گوشت، آب معدنی، دوغ، قند و چای و برخی دیگر از اقلام غیرنقدی موردنیاز موکب را تامین و اهدا کرده اند.

مسئول هیأت امنای موکب حضرت زینب (س) خوانسار به حضور پرسنل خدماتی در موکب حضرت زینب (س) نیز اشاره کرد و افزود: به همراه این کاروان تعدادی جوشکار، برقکار، نانوا، آشپز، فیلم بردار و عکاس نیز خواهند بود تا در انجام امور خدماتی و تدارکاتی موکب و خدمت به زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال قبل تعداد 20 هزار پرس غذا توسط موکب حضرت زینب (س) خوانسار در بین زائران اربعین سیدالشهداء توزیع شد و امسال نیز این موکب از روز اول تا 10 آبان آماده ارائه خدمت به زائران امام حسین (ع) در کربلا خواهد بود.

شاهوردی همچنین به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در ایام حضور در مراسم اربعین اباعبدالله(ع) توسط مبلغین دینی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته موکب شهرستان خوانسار اقدام به برپایی برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی شامل اجرای مراسم مداحی و سینه زنی، سخنرانی، بیان احکام شرعی، قرائت زیارات و ادعیه، برپایی نماز جماعت در تمام اوقات شرعی، جلسه قرائت قرآن، توزیع سی دی عزاداری های خوانسار خوانسار کرد.

وی اضافه کرد: خدمت به زائران امام حسین (ع) در موکب افتخار بزرگی است و سال گذشته نیز موکب حضرت زینب (س) خوانسار در بین 1500 موکب ایرانی جزء 10 موکب برتر معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

مسئول هیأت امنای موکب حضرت زینب (س) خوانسار با اعلام شماره حساب های موکب برای دریافت نذورات و کمک های نقدی خاطر نشان کرد: شماره حساب سیبا موکب 0111307181007 و شماره کارت جهت پرداخت الکترونیک  6037991899914174 نیز آماده دریافت کمک ها برای برپایی موکب حضرت زینب س در کربلای معلی است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین