عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
آستان قدس رضوی در ایام اربعین حسینی خدمات مختلف و متنوعی را به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در داخل ایران و در شهر‌های نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی ارائه می‌کند.
عقیق:آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی خدمات مختلف و متنوعی را به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در داخل ایران و در شهر‌های نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی ارائه می‌کند.

سیدخلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس از اعزام خادمان آستان به مرز‌های شلمچه، مهران و شهر‌های کشور عراق خبر داد و گفت: آستان قدس رضوی امسال نیز همچون سال گذشته چهار موکب را در شهرهای شلمچه، کربلا، کاظمین و سامرا خواهد داشت که باحضور بیش از 200 خادم بارگاه ملکوتی حضرت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۳۰ نفر از خدام حرم مطهر رضوی صبح امروز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در موکب‌های شلمچه و کربلا، عازم این مناطق شدند. همچنین بخش اصلی خدمتگزاران به زائران اربعین حسینی در مراسم بدرقه‌ای که اخیراً برگزار شده بود، اعزام شدند و برخی دیگر از خدام حرم مطهر رضوی به تدریج برای خدمت‌رسانی اعزام می‌شوند.

ساماندهی ۱۰۰۰ خادم افتخاری در مرز مهران

محسن منصوری مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی از برپایی قرارگاه خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مرز مهران خبر داد و گفت: با برپایی قرارگاه خدمت‎رسانی آستان قدس رضوی در مرز مهران، یک هزار خادم افتخاری از سراسر کشور برای خدمت‎رسانی به زائران اربعین حسینی در این مکان حاضر شده‏‌اند.

وی افزود: طبق برنامه‌‏ریزی‎های انجام شده دو هفته قبل و دو هفته بعد از اربعین حسینی در این مرز از زوار کربلای معلی پذیرایی خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با بیان آمادگی خدام برای پذیرایی هرچه بهتر از زائران در این ایام، تصریح کرد: خادم یاران رضوی با استقرار در مرز مهران ضمن استقبال از زوار اربعین حسینی آنان را تا خروج از کشور بدرقه خواهند کرد.

منصوری با بیان این مطلب که همه خدام افتخاری برای انجام مأموریتی مشخص در مرز مهران مستقر هستند، تأکید کرد: گروهی از خدام مسئول پخت و پز در آشپزخانه مرکزی مرز مهران، گروهی برای انتقال سالمندان و معلولان در منطقه مرزی و همچنین پذیرایی در مواکب مستقر در مرز مهران به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

پخت و توزیع 500 هزار وعده غذایی در مرز مهران

حجت‌الاسلام علی لقمان‎پور معاون هماهنگ‎کننده ستاد اربعین آستان قدس رضوی با اشاره به برپایی قرارگاه خدمت‎رسانی آستان قدس رضوی در مرز مهران گفت: این قرارگاه در طول 4 هفته فعالیت در مرز مهران 500 هزار وعده غذایی بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌کند.

وی با اشاره به برپایی 8 ایستگاه صلواتی در مسیر زائران در نقطه مرزی مهران گفت: یک موکب ویژه بانوان در این مکان برای برپایی نمایشگاه و ارائه بسته‎های فرهنگی و سلامت ویژه خواهران زائر اربعین تدارک دیده شده است.

معاون هماهنگ‎‏کننده ستاد اربعین حسینی در ادامه گفت: 120 مبلغ دینی برای انجام فعالیت‏‌های تبلیغی و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی زائران در مرز مهران مستقر شده‎اند.

حجت الاسلام لقمان‎پور با اشاره به خدمت افتخاری خدام در مرز مهران گفت: در این ایام هزار خادم افتخاری از سراسر ایران به زائران اربعین حسینی خدمت‎رسانی می‌کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین