عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد
فرمانده پلیس راه کشور تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه اربعین را تشریح کرد.
عقیق:سردار محمدحسین حمیدی در جلسه کمیته طرح‌های ویژه ترافیکی اربعین که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: پلیس راه آمار و ارقام دقیقی از میزان سفر در معابر منتهی به سه مرز شلمچه، چذابه و مهران و بازگشت از این مرزها در طول اجرای طرح اربعین در سال‌های گذشته را دارد و آمارها نشان می‌دهد که تردد در محورهای منتهی به چذابه و شلمچه در سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به نزدیکی سیستم ریلی و راه آهن به مرز شلمچه ، اظهار کرد: بنابراین توصیه ما به زائران این است که از مرزهای شلمچه و چذابه برای سفر به عراق استفاده کنند.

حمیدی با بیان اینکه امسال شرایط کنترلی در مسیرها و محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی از سوی پلیس تشدید شده است ، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها در سال‌ گذشته شاهد کاهش تصادفات رانندگی بوده‌ایم.

حمیدی با اشاره به تمهیدات و ابلاغیه لازم پلیس در طول مدت اجرای طرح اربعین ، گفت: از 28 مهر تا 14 آبان ماه امسال در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان طرح ویژه ترافیکی اجرا می‌شود و در همین راستا نیز کلیه عملیات عمرانی در این تاریخ در مسیرها و معابر این استان‌ها ممنوع است.

وی افزود: همچنین شرکت‌های حمل و نقل در محورهای منتهی به مرز به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی، اجازه صدور بارنامه را در این تاریخ نخواهند داشت و ناوگان حمل بار و مسافر نیز از سوی پلیس و دیگر دستگاه‌ها تحت نظارت قرار می‌گیرد.

فرمانده پلیس راه کشور در ادامه ممنوعیت تردد خودروهای ترانزیتی در زمان اجرای طرح اربعین و اعلام آماده باش به نیروهای امدادی در طول این مدت را جز ابلاغیه‌های دیگر برشمرد و افزود: همچنین اعطای هرگونه مرخصی خروج از شهر برای تاکسی‌های ون و سایر تاکسی‌های شهری در زمان اجرای طرح اربعین ممنوع است.

حمیدی با بیان اینکه اتوبوس‌های درون شهری در مسیر رفت و برگشت باید به صورت گروهی حرکت کنند، گفت: این اتوبوس‌ها باید فرم تردد گروهی را که از سوی اتوبوسرانی و با تاییدیه پلیس راه صادر می‌شود را داشته باشد.

فرمانده پلیس راه درباره اعمال محدودیت‌های ترافیکی نیز گفت: اعمال محدودیت‌های ترافیکی با توجه به حجم ترافیک و به صورت مقطعی با تشخیص فرمانده اعمال می‌شود و ممکن است برای روان سازی ترافیک به صورت موقت برخی مسیرها یک طرفه شود.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین