عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
رئیس سازمان حج و زیارت:
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هیچ معطلی و مشکلی در فرایند ثبت نام سامانه سماح وجود ندارد، گفت: به متقاضیان توصیه می کنیم که برای دریافت روادید، فقط از سامانه سماح اقدام کنند و به کانال‌های دیگر مراجعه نداشته باشند.
عقیق:حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از فعالیت شبانه روزی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی خبر داد و گفت: همه می‌توانند برای ثبت‌نام اولیه به سامانه سماح مراجعه کنند که هزینه روادید، بیمه پزشکی در این سامانه پوشش داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به مساعدت رئیس جمهور، دستور داده شد با پیشنهاد بانک مرکزی هزینه ریالی ارز کاهش یابد و مجموع هزینه زائرین ۲۳۴ هزار تومان باشد که تقریبا معادل رقم سال گذشته است.:

محمدی با بیان اینکه برای ثبت نام نیاز نیست هر کس شخصا ثبت نام کند، گفت: یک نفر می‌تواند به عنوان مسؤول یا سرگروه ثبت‌نام کند اما باید دقت داشت که پرداخت نیز حتما به صورت الکترونیکی در سامانه سماح صورت گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت به ادامه روند نام‌نویسی زائران اربعین اشاره کرد و افزود: بعد از آن زوار به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی مراجعه می‌کنند و مدارک را تحویل می‌دهند. در حال حاضر ویزا و گذرنامه با سرعت خوبی در حال تحویل است و علاوه بر ۴ کنسولگری عراق در کرمانشاه، اهواز، تهران و مشهد دفاتر کنسولی دیگر نیز فعال هستند.

محمدی تصریح کرد: به هیچ وجه معطلی، تاخیر و مشکلی در فرایند ثبت نام سامانه سماح وجود ندارد اما به عزیزان که به حرکت عظیم اربعین علاقه دارند، توصیه می کنیم نسبت به دریافت گذرنامه، ویزا و ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند و به کانال‌های دیگر مراجعه نکنند که یا هزینه بیشتری متحمل شوند و یا ویزای جعلی دریافت کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین