عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات در امور اربعین عنوان کرد:
قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین با اشاره به افزایش متقاضیان برپایی موکب اربعین نسبت به سال گذشته، گفت: امسال برای ۴۰ هزار نفر از خادمان موکب‌های اربعین ویزای رایگان صادر می‌شود.

عقیق:جمشید گودرزی قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان برپایی موکب‌های اربعین در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به سقف تعهدات در تفاهم‌نامه اربعین و آمار بالای متقاضیان برپایی موکب، شرایط برای صدور ویزای خادمان موکب‌ها سخت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه اربعین به اعضا و خادمان موکب‌ها ویزای رایگان داده می‌شود، افزود: امسال به ۴۰ هزار نفر از اعضای موکب‌ها ویزا داده می‌شود که این تعداد به نسبت تعهدات و سقف خدماتی که ارائه می‌شود و همچنین تعداد متقاضیان کم است.

گودرزی با اشاره به برپایی موکب‌های اربعین در شهرهای مقدس عراق، گفت: ما تقریبا یک هزار موکب بین مسیرها و شهرهای مقدس عراق داریم که هر موکب بر اساس امکانات یا خدمات‌دهی مساحت متعددی در اختیار دارد. همچنین امسال در سامرا هم موکب‌ها از نظر کمیت و کیفیت بیشتر می‌شود و سقف اسکان و پذیرایی ارتقا خواهد یافت.

وی از برپایی بیش از یک هزار موکب در داخل کشور خبر داد و افزود: در ورودی مرزهایی که زائران خارجی برای سفر اربعین به کشور وارد می‌شوند، مثل میرجاوه و شمال غرب که پذیرای زائران خارجی است، در مسیر جاده‌ها و محل عبور زائران اربعین و همچنین مرزهای سه گانه (مهران، چذابه و شلمچه) موکب‌هایی پیش‌بینی شده است که ما آمادگی لازم برای بازگشایی مرز خسروی را نی داریم و موکب‌هایی برای قرارگیری در این مرز تدارک دیده‌ایم.

گودرزی با توصیه‌ای به موکب‌داران، خاطر نشان کرد: به خادمان موکب اربعین در جلسات حضوری و کلاس‌های آموزشی توصیه کردیم که ضمن رعایت سیاست‌های ستاد اربعین مبنی بر حفظ وحدت جهان اسلام به ویژه ملت‌های مسلمان و شیعیان سایر کشورها، به فرهنگ و رسوم عراق احترام بگذارند و قوانین این کشور را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه موکب‌داران باید ملاک فعالیت خود را خدمت به زائران حسینی از هر نژاد و فرهنگ بدانند، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و میزبانی خوب مردم عراق شاهد برپایی حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی باشیم.

به گزارش فارس، ارسال تجهیزات و امکانات موکب‌ها آغاز شده است و موکب‌های اربعین حسینی از ۲۸ مهرماه تا ۱۱ آبان‌ماه برپا می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین