عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱
استاد حوزه علمیه استان قزوین:
استاد حوزه علمیه استان قزوین گفت: یکی از ویژگی های اربعین آن است که این واقعه درمورد هیچ کدام یک از امامان و پیامبران صورت نمی گیرد، اربعین فقط مختص امام حسین (ع) است که همین نشان دهنده عظمت و بزرگی حرکت ارزشمند عاشورا و نقش آن در زنده نگه داشتن دین مبین اسلام است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، عصر امروز با دست اندرکاران و خادمین موکب حوزه علمیه قزوین دیدار و از تلاش های ارزشمند آنان در خدمت رسانی به زائران پحسینی قدردانی کرد.

وی با بیان این که براساس روایات اگر فردی چهل شبانه روز خدا را خالصانه عبادت کند، خداوند چشمه‌های جوشان معرفت و حکمت را دروجود آن زنده و با برکت می سازد، ابراز داشت: یکی از ویژگی های اربعین آن است که این واقعه درمورد هیچ کدام یک از امامان و پیامبران صورت نمی گیرد، اربعین فقط مختص امام حسین (ع) است که همین نشان دهنده عظمت و بزرگی حرکت ارزشمند عاشورا و نقش آن در زنده نگه داشتن دین مبین اسلام است.

امام جمعه اقبالیه به استقبال خوب مردم ایران از همایش پیاده روی اربعین را نشانه ارادت و عشق شیعیان جهان به ساحت اهل بیت(ع) دانست که همراه و هم سو با امام زمانشان جهت ریشه کنی ظلم در حمایت از مظلوم برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) نیز بر مصایب امام حسین(ع) می گریند و حتی پیامبر اسلام(ص) هم بر حسین بن علی(ع) اشک ریخت.

وی تصریح کرد: خداوند متعال اراده کرده که با معارف عاشورا، معارف قرآن را احیا و زنده کند و به همین دلیل اربعین امام حسین(ع) چهلم ویژه ای بشمار می آید.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین