عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه دلار از چرخه اربعین حذف شده، گفت: بانک مرکزی به‌اندازه تمام زائران حواله‌ای معتبر را در حساب سفارت عراق قرار می‌دهد که پس از پایان اربعین از سوی دو کشور، درباره نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود.
عقیق:شهریار حیدری (دبیر ستاد اربعین) درباره نحوه پرداخت هزینه ویزای اربعین گفت: برای این موضوع توافقی با بانک مرکزی انجام شده تا برای زائران از ارز ثانویه استفاده شود. البته زائران اربعین نه ارز می‌گیرند و نه ارز می‌پردازند. سازوکار پرداخت ارز به این صورت است که آن‌ها هزینه را به‌صورت ریالی که مشخص شده، پرداخت می‌کنند و در نهایت بانک مرکزی به اندازه تمام تعداد زائران حواله‌ای معتبر به حساب سفارت عراق می‌دهد که بعد از اربعین درباره نحوه پرداخت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دلار از چرخه اربعین حذف شده است، افزود: ۴۱ دلار مطرح شده تنها یک معیار است و بعد از اربعین برای پرداخت هزینه‌ها به کشورعراق از ارز توافقی که ممکن است دینار یا یورو باشد، استفاده می‌شود.

حیدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: خوشبختانه به تازگی کاردار جدید عراق به ما معرفی شده و ما توانسته‌ایم جلساتی را به منظور روان کردن تردد زائران با او برگزار کنیم که البته برای تاثیرگذاری باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا هرگونه وقفه‌ای در مسیر و هرگونه کمبود و نارسایی مورد بررسی مشترک قرار گرفته و وضعیت بهتری برای زائران حاصل شود.

وی با بیان اینکه تردد زائران به تازگی آغاز شده، افزود: کاردار تازه عراق در جریان انتظارات و توقعات ما قرار گرفته و به این ترتیب به علاوه کنسولی‌های چهارگانه عراق در ایران، ۲۴ دفتر و کنسولی موقت صدور روادید نیز برای روان کردن امر صدور روادید زائران توجیه شده‌اند.

حیدری ادامه داد: از چهارشنبه هفته گذشته ۲۵۰۰ شرکت زیارتی وابسته به حج و زیارت در سراسر کشور ثبت‌نام از زائران را آغاز کرده و براساس قول کاردار جدید قرار است هیچ‌گونه وقفه‌ای در مسیر صدور روادید وجود نداشته باشد. همچنین در بحث تردد زائران در مرز‌های مشترک با عراق و داخل این کشور بحث‌هایی داشتیم که با توجه به برگزاری خوب جلسات پیش‌بینی می‌شود این مشکلات نیز تا حد زیادی حل شود.


منبع:نامه نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین