عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
دبیر ستاد مرکزی اربعین از آمادگی مرز دریایی خرمشهر برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال زیرساخت‌های مرز دریایی خرمشهر نیز نسبت به سال‌های گذشته تقویت شده است.
عقیق:برنامه‌ریزی کمیته‌های مختلف ستاد اربعین برای برپایی باشکوه حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی از ماه‌های گذشته آغاز شده و اوایل مهرماه روند نام‌نویسی زائران این سفر معنوی در سامانه سماح صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد.

با توجه به صدور ویزای اربعین حسینی، بسیاری از زائران به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند، بر همین اساس مرزهای ایران و عراق از جمله مهران، شلمچه و چذابه برای تردد زائران آماده و زیرساخت‌های لازم به منظور پذیرایی از زائران اربعین در مرز فراهم شده است.

مرزهای سومار و خسروی نیز به عنوان مرزهای کمکی پیش‌بینی شده است که در صورت موافقت دولت عراق مرز خسروی بازگشایی می‌شود. البته ستاد اربعین برنامه‌های لازم برای پذیرایی از زائران اربعین در این مرز را نیز اندیشیده است.

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امسال علاوه بر مرزهای زمینی، مرز دریایی نیز آماده تردد زائران حسینی است، گفت: امسال زیرساخت‌های مرز دریایی خرمشهر نیز نسبت به سال‌های گذشته تقویت شده است و زائران می‌توانند از مرز دریایی خرمشهر نیز به بصره منتقل شوند.

وی با بیان اینکه مرز ریلی نیز زائران را تا خرمشهر جا به جا می‌کند، افزود: عاشقان حسینی می‌توانند با اتوبوس یا از طریق مرز دریایی خرمشهر به عراق سفر کنند و پس از آن با ماشین‌های مستقر در مرز یا راه‌آهن عراق تا کربلا و نجف مشرف شوند.

به گزارش فارس، امسال هشتم آبان‌ماه اربعین حسینی است و پذیرایی از زائران اربعین در عراق از 28 مهرماه آغاز می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین