عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
آیت الله میرباقری:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بندگی الهی رموزی دارد و صرف انجام مناسک عبادی نیست،گفت: بنده واقعی در مقابل تدبیر الهی تسلیم، صابر و راضی است، اهل‌بیت(ع) طبق دستور الهی عمل می‌کردند و کوچکترین سبقت را بر اوامر الهی نداشتند.
عقیق:آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری به مناسبت شهادت حضرت امام زین‌العابدین در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از شئوناتی که برای پیامبران و ائمه معصومین(ع) بیان شده مقام عبودیت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به تعبیر قرآن پیامبران و ائمه معصومین از جمله بندگانی هستند که کسی در بندگی و تقوا بر آنها سبقت ندارد.

آیت‌الله میرباقری درباره حق تقوا عنوان کرد: حق تقوا این است که انسان خدا را طوری شکر کند که در آن هیچ ناشکری و ناسپاسی نباشد یا ذکری داشته باشد که در آن غفلت نباشد. در حقیقت حق تقوا شکر، ذکر و طاعت محض است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 102 آل عمران « یا ایهاالذین آمنو اتقوالله حق تقاته...» اظهار کرد: ملائکه و فرشتگان الهی همواره در حال خشوع و خضوع به درگاه خداوند متعال هستند اما در خضوع و خشوع هنگام بلا به مقام تقرب اهل‌بیت(ع) نمی‌رسند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: حضرت سلیمان در اوج قدرت و حضرت ایوب در اوج بلا مقابل خداوند خضوع و خشوع داشتند و هیچ نوع اعتراض یا غفلتی نداشتند و در مسیر بندگی الهی بودند؛ اما اکثر ما در این دو مقام اسیر اسباب و دلخوش به امکانات می‌شویم.

وی با بیان اینکه بندگی الهی رموزی دارد و صرف انجام مناسک عبادی نیست، ابراز کرد: بنده واقعی در مقابل تدبیر الهی تسلیم، صابر و راضی است، اهل‌بیت(ع) طبق دستور الهی عمل می‌کردند و کوچکترین سبقت را بر اوامر الهی نداشتند.

آیت‌الله میرباقری افزود: ائمه معصومین(ع) مالک اصلی را خداوند می‌دانستند و قوای خود را در اختیار مالک اصلی قرار می‌دادند. خداوند آنها را شاهد عالم قرار داده و مقامی از عبودیت که مختص ائمه معصومین(ع) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه ما خزانه‌دار تدبیر الهی هستیم، عنوان کرد: با وجود اینکه خزانه دار تدبیر الهی بودند و امکانات در اختیار آنها بود اما بر خداوند سبقت نمی‌گرفتند.

وی با بیان اینکه وادی بلای سیدالشهداء(ع) بسیار مقدس است، اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد از بلای سیدالشهداء(ع) بهره‌مند شود یا مقامات زیارت عاشورا را به دست آورد راه آن امام سجاد(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در عبادت به حدی بود که کسی به او نمی‌رسید ایشان در اوج مصیبت و بلا که برای هیچ بشری سابقه نداشته و نخواهد داشت ایستادگی کردند در حالیکه توان رفع آن را داشتند بر این مصیبت صبر، استقامت کرده و راضی به رضای الهی بودند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین