عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
استاد حوزه علمیه قم حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در شرایط دشوار اقتصادی را از آزمون‌های مهم خداوند بر مؤمنان برشمرد و گفت: تا جایی که توان داریم برای سفر به کربلا وقت بگذاریم تا خاری در چشم دشمنان باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام امید پیشگر، استاد تفسیر حوزه علمیه قم در مراسمی به مناسبت شام شهادت امام سجاد(ع) با بیان اینکه یکی از شگرف‌ترین و معجزه‌آساترین واقعه تاریخ بشریت ماجرای پیاده‌روی اربعین حسینی است، گفت: وقتی به ماجرای پیاده‌روی اربعین حسینی به خوبی دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم جنس این چند اربعین اخیر با اربعین‌های گذشته متفاوت است. گویی یک نور عظیم آسمانی بر قلب‌ پاک‌طینتان عالم تابیده که آن‌ها را اینگونه دگرگون کرده است. در این همایش عظیم و عجیب شاهدیم مردم از سراسر دنیا با رنگ و نژاد و آیین مختلف حضور پیدا می‌کنند. هنوز تحلیل‌گران دنیا به خصوص دشمنان بشریت توانایی تحلیل این واقعه را ندارند. 

وی با بیان اینکه عشق و محبتی که خداوند در این مقطع زمانی ایجاد می‌کند، بی‌مثال است افزود: وقتی عراقی‌ها چالش‌های اقتصادی کشورمان را دیدند، از اکنون به ایرانیان پیام دادند به سوی عراق بیایید و غصه نان و مکان را نداشته باشید؛ بیایید که خاک پایتان سرمه چشم‌های ما باشد. دشمن از همین همدلی هراس دارد؛ لذا از مدت‌ها قبل به دنبال فتنه‌انگیزی برای کم‌رنگ کردن حضور زائران اربعینی است. 

حجت‌الاسلام پیشگر حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در شرایط دشوار اقتصادی را از آزمون‌های مهم خداوند بر مؤمنان برشمرد و اظهار کرد: اکنون دشمنان به قدری ما را در تنگنای اقتصادی قرار داده‌اند که سفر به زیارت اربعین دشوار شده است. لذا می‌توان گفت این مسأله، صحنه ابتلای مؤمنین است. تا جایی که توان داریم برای سفر به کربلا وقت بگذاریم تا خاری در چشم دشمنان باشد. باید بدانیم کسانی که در کاروان اباعبدالله(ع) قرار گرفتند، از جان و مال خود گذشتند و اصلاً شرط همراهی با کاروان حسینی(ع) بذل جان و مال بود آنجا که حضرت در ابتدای قیام فرمودند:‌«مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا؛ هر کس آماده است خون خود را در راه ما نثار کند و خود را آماده لقاى خداوند سازد، با ما همراه شود». 

وی با اشاره به تأثیرگذاری امام حسین(ع) در پیروزی جنبش‌های اسلامی گفت: بارزترین مصداق تأثیرات اباعبدالله(ع) در پیروزی جنبش‌های اسلامی در عصر حاضر واقعه نهم دی سپس پیاده‌روی اربعین است. دشمنان در فتنه 88 هزینه‌ زیادی صرف براندازی نظام کرده بودند، اما مردم در نهم دی‌ماه با فریاد یا حسین(ع) پای میدان آمدند و فتنه را جمع کردند. در واقعه پیاده‌روی اربعین نیز در حد جهانی شاهد عنایات حضرت بر زائران حسینی هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین