عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
در همایش بزرگ عاشورائیان:
حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: روح عزت و کرامت فرد عاشورائی و حسینی به او اجازه نمی دهد که در برابر ظالمان و زورگویان تسلیم شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیة در همایش بزرگ عاشورائیان المصطفی که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین(علیه السلام) تصریح کرد: شما المصطفائیان دلدادگان و عاشقان ابا عبدالله(علیه السلام) و عاشورائیان عصر حاضرید.

وی در ادامه با بیان این که حادثه کربلا حماسه جاوید و جریان تاریخی مستمری است که هنوز در گام های نخستین راه قرار دارد، خاطرنشان کرد: حادثه کربلا هنوز همه ظرفیت های تاریخی خود را برای بشریت آشکار نکرده است؛ پیام عاشورا در امتداد تاریخ و جغرافیای جهان گسترده شده است.

سخنران این همایش با اشاره به این که تقابل حق و باطل یکی از سنت های جاری پروردگار در عالم هستی است، اذعان داشت: پرچم عاشورا نماد جبهه حق است و تا زمانی که پیروزی مطلق برای اردوگاه حق اتفاق بیافتد این جریان برقرار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر این که اگر کسی به ظرفیت عظیم حادثه کربلا توجه نماید، شهادت را هیچ گاه به معنای هلاکت نخواهد دانست، اظهار داشت: مشعل فروزان عاشورا برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود و شهادت چیزی جز سعادت و پیام رستگاری نیست.

وی خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی، صبر، تحمل و بردباری و فداکاری، ایثار و شهادت از پیام های مهمی است که عاشورا، کربلا و شهادت سید الشهدا(علیه السلام) برای همیشه تاریخ به انسانیان آموخته است.

معاون آموزش جامعة المصطفی قیام خالصانه برای خدا و دین الله را از مهمترین پیام های نهضت عاشورا دانست و با بیان این که نگاه قدرت مابانه به حاکمیت و حکومت نگاه غیر مومنانه است، یادآور شد: درس اول عاشورا این است که در هر کجا و هر عصری که زندگی می کنیم، باید همه وجود و هستی خویش را برای مسیر حق و استقرار نشانه های دین خداوند متعال و برافراشتگی پرچم حق در جهان به کار گیریم.

وی صبر، بردباری و استقامت را از دیگر پیام های مهم عاشورا برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون صبر و استقامت قیام برای خدا و در راه خدا محقق نخواهد شد؛ چرا که خالی کردن صحنه با وزیدن باد و طوفان، با قیام در راه خدا سازگاری ندارد.

سخنران این همایش با بیان این که ظلم ستیزی از دیگر پیام های متعالی فرهنگ عاشوراست، اذعان داشت: سکوت و کوتاهی در برابر ظلم، مرام امام حسین(علیه السلام) نبود و هیچگاه عاشورائیان تسلیم در برابر ظلم و ستم را بر نخواهند تابید.

معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیة ضمن اشاره به درس عزت و کرامت فرهنگ عاشورا، خاطرنشان کرد: روح عزت و کرامت  فرد عاشورائی و حسینی به او   اجازه نمی دهد که در برابر ظالمان و زورگویان تسلیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی نهراسیدن از مرگ در راه عزت و کرامت را از دیگر درس های عاشورا برشمرد و ابراز داشت: هیچ گاه در راه عزت و سربلندی و دفاع از حق و مقابله با ظلم نباید از مرگ ترسید.

وی در ادامه به برخی از عبرت های عاشورا نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این که در صحنه کربلا، جمعی از امت به ظاهر اسلامی، فرزند و اولاد رسول الله(صلی الله علیه و آله) را به شهادت می رسانند، نیازمند عبرت آموزی است.

معاون آموزش جامعة المصطفی افزود: همراهی و حتی کوتاهی خواص در مواجهه با ظالمان در صحنه های مختلف تاریخی، جولان جریان باطل و سیطره آن را به دنبال داشته است. چرا که زمان نشناسی و قصور خواص در صحنه های حساس تاریخی، همواره خسارت های بزرگی را ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: فریب اغواگری باطل شدن، باور کردن دروغ های جریان باطل و سستی در مقابل جریان سازی های دشمن؛ فاجعه های عظیمی را می تواند ایجاد نماید.

وی با تأکید بر این که راه و مسیر عاشورا و حسین(علیه السلام) برای همیشه تاریخ ماندگار شده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها درخششی از انوار نورانی حادثه کربلا است که در جهان نور افشای می کند و در جای جای عالم راه حسین(علیه السلام) زنده است.

معاون آموزش جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به این که امروز پیام امام حسین(علیه السلام) در اقصی نقاط جهان شنیده می شود، اظهار داشت: پیروز حقیقی حادثه کربلا، اردوگاه کوچکی بود که ابهت ظاهری ظالمان را شکست و در تاریخ ماندگار شده، تأثیرات فراوانی را ایجاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با تأکید بر این که همواره باید دعا کنیم تا خداوند متعال ما و شما را از دلدادگان واقعی سید الشهدا(علیه السلام) و عاشورائیان حضرت قرار دهد، خاطرنشان کرد: آن کسی که رضای الهی را بر گزیده است، خداوند متعال او را کفایت می کند و تمام جهان با همه قدرت ظاهری اش در برابر قدرت لایزال الهی حتی ذره ای در مقابل هستی هم نیستند؛ چرا که چیزی از خود ندارند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین