عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی ـ مداحان دانش‌­آموز شهر تهران ـ در فرهنگسرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کشور و اتحادیه­ انجمن‌­های اسلامی دانش آموزان برگزار می­‌شود.
عقیق:دوازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­‌های گذشته در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ­الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌­شود.

در این خصوص مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ­سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری گفت: دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه­‌ مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت (ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی برگزار می­‌شود.

وی درباره­ شاخص‌­های انتخاب دانش­‌آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمدمیثم میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.

وی در خصوص نحوه­ و مهلت ثبت­‌نام دانش­آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش­‌آموزان فراخوانی برای ثبت­‌نام دانش‌­آموزان علاقمند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش‌­آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز یکشنبه ۱۵ مهرماه اقدام به نام­ نویسی کنند؛ همچنین علاقمندان می‌توانند برای ثبت­‌نام آنلاین به پایگاه اینترنتی  www.pdsemat.ir مراجعه و ثبت‌­نام کنند.

رییس فرهنگ­سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، مقطع متوسطه اول روز سه شنبه ۲۴ مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه و مرحله نهایی و فینال روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در محل فرهنگ­سرای اندیشه برگزار می شود.

وی در پایان افزود: در اختتامیه دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران-به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۵ میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۳ میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۲ میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین هدایای معنوی دیگری همچون تربت امام حسین (ع) و نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر سیدالشهداء از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اهداء خواهد شد.

علاقمندان می­‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین