عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
امام جمعه قم:
تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه اخبار بازاری در شأن مجموعه‌های خبری ولایت‌مدار نیست، گفت: زمانی که نگاه ما در عرصه اطلاع‌رسانی و خبررسانی به اصول نظام و ولایت باشد اولویت‌های خبری خود را نیز بر اساس منظومه فکری رهبری و نیازهای نظام تنظیم می‌کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سرویس زیارت خبرگزاری ایسنا که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به این که قیام امام حسین علیه‌السلام به‌عنوان یک رویداد خبری بزرگ همچنان برای جامعه بشری کارساز است، اظهار کرد: هر چه که محققان تحقیقاتی را در این مورد به مردم ارائه می‌کنند کارآیی آن بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری همانند رسالت انبیای الهی است، اضافه کرد: برای خبرنگارانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، بسیار با اهمیت است که بدانند پیامبر اسلام(ص) نیز آورنده خبر از سوی پروردگار بودند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: قم به نظر ویژگی‌هایی که دارد در جهان بی‌نظیر است نه اینکه اولین باشد بلکه اولی است که دوم ندارد؛ اهل بیت(ع) نیز در تعریف‌های مختلف، از قم به عنوان حرم خود نام برده‌اند؛ این همه مرجع و عالمان شیعی در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود و هر فردی هم که در قم درحال فعالیت است و هر کاری که در این شهر صورت می‌گیرد حساسیت خاصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه خبرسازی‌ها در قم بر اساس اولویت‌ها و انگیزه‌های مجموعه‌ها متفاوت است، تصریح کرد: زمانی که نگاه ما در عرصه اطلاع‌رسانی و خبررسانی به اصول نظام و ولایت باشد اولویت‌های خبری خود را نیز بر اساس منظومه فکری رهبری و نیازهای نظام تنظیم می‌کنیم.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه اخبار بازاری در شأن مجموعه‌های خبری ولایت‌مدار نیست، گفت: سرعت در انعکاس اخبار باید بر اساس سلامت و صداقت باشد به همین علت افرادی که به این چارچوب مقید هستند گاهی خبرها را دیرتر منتقل می‌کنند اما خبر آن‌ها دارای صحت و سلامت بیشتری است و مخاطبان به خبر آن‌ها اعتماد بیشتری خواهند داشت.

وی بر لزوم توجه به سرعت و صحت در انعکاس اخبار تاکید کرد و گفت: عقب ماندن یک مجموعه خبری از شایعات یک افتخار است چراکه خبر دروغ نباید انعکاسی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه مجموعه‌های خبری باید نسبت به برخی از مجموعه‌ها از جمله حوزه‌های علمیه حساسیت لازم را داشته باشند، گفت: هر چند تاخیر در انعکاس اخبار قابل پذیرش نیست اما شتاب هم خیلی محبوب و پسندیده نیست و موضوع صداقت و صحت از اهمیت بیشتری برخودار است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یکی از خبرسازترین بانوان خاندان عصمت و طهارت است و در رأس این بانوان، حضرت زینب و حضرت زهرا علیهماالسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بعد از امام هشتم(ع)‌ افضل اولاد امام موسی‌بن جعفر علیهماالسلام هستند، گفت: ایشان در دورانی زندگی می‌کردند که دین‌فروشی و خفقان رواج عجیبی داشت به همین علت حیات و ممات حضرت منبع خبری بوده و حرم شریف ایشان نیز هم یک منبع بزرگ خبری است چراکه عالمان دینی در این حرم جمع شده‌اند و انقلاب اسلامی نیز از حرم ایشان آغاز شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین