عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
سعید اوحدی:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امروز همایش اربعین باعث شده است که دشمن از ماه‌ها قبل تلاش کند تا اختلافاتی را بین دو کشور ایران و عراق ایجاد کند.
عقیق:سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز گذشته در دومین نشست کارگروه مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در محل ستاد عالی برگزار شد، با بیان اینکه امروز همایش اربعین باعث شده است که دشمن از ماه‌ها قبل تلاش کند تا اختلافاتی را بین دو کشور ایران و عراق ایجاد کند، اظهار کرد: خوشبختانه مردم عراق در این راستا هوشمندانه برخورد کردند و از یک ماه قبل آماده میزبانی ایرانی‌ها شده‌اند. 

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که امسال اربعین حسینی مصادف با اربعین انقلاب اسلامی ایران شده و سالی است که دشمن سعی می‌کند تا اوضاع کشور ما را آشفته نشان دهد، از طرفی دیگر امسال با توجه به پیروزی‌های محور مقاومت، زائران با قاطعیت و امنیت کامل در مسیر اربعین حرکت می‌کنند. 

وی بیان کرد: همه مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای اربعین بسیج شده‌اند و از این رو قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین را تشکیل داده‌ایم، این قرارگاه براساس تفاهم‌نامه با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کاملاً در اختیار این ستاد قرار خواهد گرفت.

اوحدی عنوان کرد: در مسیر اربعین اتفاقات ماندگاری رخ داده است و نباید از یاد ببریم که ستاد مرکزی اربعین در بخش زیرساخت‌ها اتفاقات خوبی را رقم زده و در این میان هم ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز زحمات فراونی کشیده است.

وی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب، گستره فرهنگی اربعین بسیار وسیع است و ما در ابتدا این راه هستیم و باید همبستگی بیشتری را در این مورد داشته باشیم و باید از همه کسانی که در حوزه فرهنگ وارد می‌شوند استقبال کنیم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز یکی از مراکز به ویژه در بخش فرهنگ هستند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: در داخل خاک عراق و ایران برنامه‌های فرهنگی زیادی هماهنگ شده که از آن جمله «سوگواره شعر آئینی اربعین» در مرزهای ایران در عراق را خواهیم داشت که شعرای آئینی ایرانی و عراقی در آن حضور خواهند داشت، ما سعی می‌کنیم که در این اربعین کارهای مشترک زیادی بین ایران و عراق داشته باشیم. 

اوحدی ادامه داد: خون شهدای ما و عراقی‌ها در مسیر اربعین عجین شده است و باید توطئه‌های آمریکا و عربستان را برای ایجاد اختلافات از بین ببریم بر همین اساس نکوداشت «شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی» را در کربلا برگزار می‌کنیم که با پشتیبانی فکری و معنوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: مرز مهران در مسیر بازگشت حداقل دو میلیون زائر را میزبانی خواهد کرد و تراکم جمعیت در آن گاهی به گونه‌ای است که زائران را اذیت می‌کند از این رو باید در مسیر پل زائر برنامه‌های فرهنگی چون «تعزیه‌خوانی» را برگزار کنیم تا تراکم جمعیت در این منطقه را افزایش دهیم. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه‌ای ویژه برای کسانی که امکان رفتن به اربعین را ندارند، یادآور شد: برنامه «جاماندگان اربعین» برنامه‌ای است که دو تا سه سال توسط سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران برگزار می‌شود و هر سال از مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود که امسال نیز با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با وجود موکب‌هایی در این مسیر برگزار خواهد شد. 

اوحدی بیان کرد: معاونت فرهنگی ستاد اربعین نیز برنامه‌ای را با عنوان «سوگواره عبرات» برگزار می‌کند که تا به امروز آثار مرتبط با آن جمع‌آوری شده‌اند، «اختتامیه سوگواره عبرات» نیز به ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد واگذار خواهد شد که در سراسر کشور برگزار می‌کنند. 

وی در پایان یاد آور شد: «رادیو و سیما اربعین» نیز امسال راه‌اندازی شده و بر این اساس مجموعه سازمان صدا و سیما از قرارگاه ما حمایت خواهد کرد، همچنین زائران غیرایرانی زیادی از مسیر مرزهای ما وارد عراق می‌شوند که کار بزرگی است، برنامه‌ریزی ما این است که در مسیر برگشت این زائران را به سمت مشهد برای برگزاری مراسم ۲۸ صفر هدایت کنیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین