عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
حجت الاسلام عالی تشریح کرد
کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند احساسات انسانی اعم از غم و شادی و ... را تجربه نمی کند، ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: «خدا مانند ما تاسف نمی خورد اما ...».
عقیق:حجت الاسلام «مسعود عالی» در سخنانی کوتاه از عوامل خشنودی خدای متعال سخن گفته که در ذیل مرور می شود:

استاد اخلاق با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه زخرف، اظهار کرد: این آیه شریف ظاهری عجیب دارد: «فَلَمَّا آسَفُونَا انْتَقَمْنَا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْنَاهُمْ أَجْمَعِينَ» یعنی «پس آن گاه که فرعون و فرعونیان ما را به خشم آوردند ما هم از آنان انتقام کشیدیم و همه را غرق (دریای هلاک) نمودیم».

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) ذیل این آیه شریفه در حدیثی آورده اند: «خدا مانند ما تاسف نمی خورد اما اولیایی خلق کرده که وقتی آنها وقتی غصه می خورند، خدا غصه آنها را غصه خود می داند؛ آن اولیای خدا مخلوق اند و خدا رضای آنها را رضای خودش و غضب شان را غصب خود قرار داده است.»؛ اینجا است که معنای «انَّ الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لِرضاها» را درک می کند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه خداوند احساسات انسانی اعم از غم و شادی و ... را تجربه نمی کند، ابراز کرد: این اهل بیت و ائمه معصوم علیهم السلام اند که مخلوق اند و از غم و شادی شان خدا غمگین یا شاد می شود؛ ائمه(ع) که جای خود را دارند در روایت است که خدا حالت مومنان را نیز به خود می گیرد چنان که خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: چرا وقتی بیمار بودم به عیادتم نیامدی؟ موسی(ع) عرض کرد: مگر شما بیماری می شوید؟ خداوند در پاسخ اش فرمود: بله، فلان بنده من بیمار شد و تو او را عیادت نکردی!

عالی تاکید کرد: وقتی خدا درباره مومنان چنین است و حالات شان را به خود می گیرد درباره اهل بیت(ع) که قلب مبارک شان عرش الرحمن است قطعا غم و شادی آنها، غم و شادی خدا است.

گفتنی است، علاقمندان به دریافت فایل صوتی این سخنان می توانند به اینجا مراجعه کنند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین