عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
امام جمعه موقت تهران در جمع مردم رستمکلا:
امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف انقلاب همواره در رأس بوده و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز نیز روحانیت فدایی دین و انقلاب هستند و هیچ گاه خسته نمی شوند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در مراسم بزرگداشت الله آیت الله ایازی در مسجد جامع رستمکلا با اشاره به این که خداوند به بشر حجت باطنی و عقل داده است، گفت: عقل حساب گر، چراغ و داور است و هر جا عقل وجود دارد دین و حیا نیز است و هرکجا ادب و حیا نیست عقل و دین وجود ندارد.

وی با بیان این که خداوند هیچ گاه بشر را بدون هادی قرار نداده است و هیچ امتی بدون نذیر و هشدار دهنده نبوده است، افزود: هر قومی کسی را دارد که رویش های باطنی به دست او انجام شود که باطن و حقیقت، پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) بودند و یازده امام پرچمداری ظاهر و باطن را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که ائمه(ع) اکتشاف عقل دارند، ادامه داد: این بزرگان معلمی دین، احکام، عرفان و تزکیه می کنند و صاحب نظر و نفس هستند و دل های غبارگرفته را پاک می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که انبیای الهی همواره در مقابله با استکبار، ظالم، منافق، فاسد و فاجر مجاهد بودند، خاطرنشان کرد: آنها با کفار درگیر شدند و شهید شدند و تنها یحیی پیامبر نیست که در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران در ادامه سخنان خود بر ضرورت مقابله جدی با فساد در جامعه تأکید کرد و گفت: باید ریشه فساد را خشکاند و انبیاء الهی نیز با ریشه ها مقابله کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که همه امور پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسیر هدایت بود، تصریح کرد: امروز آرم مجاهدت و مبارزه با با انحرافات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی روحانیت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به دنبال اطاعت از نفس نباشیم و اگر چنین باشد نمی توان حجاب ها را رعایت کرد و باید پا روی نفس گذاشته تا به خدا برسید هواپرستی و خداپرستي به هم نمی رسند و باید ریاضت حفظ شود.

وی با بیان این که نقش علما، نقش انبیا و ائمه اطهار(ع) است، افزود: طلاب حوزه های علمیه سربازان اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که در راس حکومت ما چهره ملکوتی، شجاع، حکیم، مدیر، مدبر و متصل به امام زمان(عج) حضور دارتد، گفت: ایشان در عرصه ها و صحنه های مختلف با تدبیر و راهنمایی کشور را در مسیر آرامش و تعالی هدایت کردند.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی علمای منطقه مازندران اشاره کرد و افزود: علمای این منطقه نظیر آیات ایازی و کوهستانی  پاک زندگی کردند و با روزنه های غیب آشنا بودند و کرامت داشتند و باطن و ظاهری داشتند که خداوند در دلهای آنان است.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که امروز افتخار ما این است که رهبری از اولیای مسلم خدا بوده و مورد عنایت است، گفت: در هر مقطعی رهنمودهای ایشان به خوبی عملی شد در آن حوزه شاهد پیشرفت های بسیاری هستیم.

وی با بیان این که روحانیت در ادوار مختلف انقلاب همواره در رأس بوده اند و در دفاع مقدس نیز بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کردند، گفت: امروز نیز روحانیت فدایی دین و انقلاب هستند و هیچ گاه خسته نمی شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین