عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۰۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
آیت الله مکارم شیرازی:
این مرجع تقلید گفتند: عجیب است که جمعی از خارجی ها گفته بودند که ما باید عاشورا و عزاداری را تحریم کرده و کاری کنیم که اصلا کسی سراغ عاشورا و عزاداری نرود؛ چقدر این افراد بی خبر بوده و احمق هستند؛ این سخنان دلیل مطلق بی خبری آنان از فرهنگ عاشوراست.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع عزاداری های مردم در دهه اول محرم امسال اشاره کردند و گفتند: این عزاداری ها بسیار پرشور و پرنفوذ برگزار شد؛ حتی غیر مسیحیان یعنی بت پرستان هند نیز در این برنامه ها همکاری کردند و مردم هم سنگ تمام گذاشته و باید تشکر کرد.

ایشان اظهار داشتند: در عزاداری ها انواع فداکاری ها انجام شد؛ البته شاید در گوشه و کنار اشکالاتی هم وجود داشت؛ اما در مجموع عزاداری ها بسیار پرشکوه برگزار شد که شایسته تقدیر است.

این مرجع تقلید با اظهار تعجب از برخی سخنان، ابراز داشتند: عجب این است که جمعی از خارجی ها گفته بودند که ما باید عاشورا و عزاداری را تحریم کرده و کاری کنیم که اصلا کسی سراغ عاشورا و عزاداری نرود؛ چقدر این افراد بی خبر بوده و احمق هستند؛ این سخنان دلیل مطلق بی خبری آنان از فرهنگ عاشوراست؛ مگر می شود با این سخنان عاشورا را جمع کرد؟؛ تمام دنیا هم جمع شود، نمی تواند جلوی این کارها را بگیرند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساختند: خوشبختانه دشمنان ما نادان و بی خبرند و همین نادانی ها به نفع ماست؛ البته ما نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم؛ بلکه باید به مبانی عاشورایی خود محکم تر بچسبیم و فعالیت بیشتری انجام دهیم.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: در زمان رضاخان نیز عزاداری را ممنوع کردند؛ اما مردم در اتاق ها و درب های بسته عزاداری می کردند و پس از فروپاشی رضاخان، این عزاداری ها به خیابان ها کشیده شد؛ در لبنان نیز زمانی عده ای مخالف عزاداری بودند؛ اما مردم در خانه های خود عزاداری می کردند و امروز دسته جات عزاداری را در شهرهای گوناگون لبنان در ایام عاشورا مشاهده کنید که چقدر باشکوه انجام می شود.

معظم له بیان داشتند: کسی نمی تواند جلوی این عزاداری ها را بگیرد؛ بلکه سال به سال گسترده تر و دامنه دارتر می شود؛ ما باید به هوش باشیم و بدانیم که دشمن از کجا ناراحت است و ما از همانجا بیشتر کار کنیم و فشار بیاوریم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین