گاهی بعضی از پیروان مکتبهای مادی که گرفتار آلودگیهایی نظیر همچنسگرایی هستند، برای توجیه عملشان میگویند ما هیچگونه منع پزشکی برای آن سراغ نداریم!
عقیق:بخش عظیمی از دین مبین اسلام را فروع و درسهای زندگیساز آن تشکیل داده است و شکی نیست که بیشتر افراد جامعه، مجتهد و فقیه نیستند تا خود بتوانند احکام الهی را از منابع غنی آن به دست آورده، دیگران را نیز از باران رحمت احکام خداوندی بهرهمند سازد و وظیفه تقلید از فقهای جامعالشرایط را در زمان غیبت کبری دارد.
همچنین احکامی که به همت سفیران نور از کلام نورانی الهی و سنت پرنور معصومین (ع) استخراج شده و در کتابهای فارسی و عربی در اختیار مقلدان و پیروان آنها قرار گرفته دربرگیرنده اصطلاحات خاص و لغات متناسب با هر بحث است که فهم آن را برای عموم مردم مشکل کرده است.
از طرفی چراها و پرسشهای فراوانی در ارتباط با احکام مختلف مطرح است که پاسخ آنها در کتابهای گوناگون و به مناسبت بحث از آن موضوع مطرح شده که دسترسی توده مردم به آنها سخت است.
حجتالاسلام محمد وحیدی استاد حوزه علمیه قم در کتابی با عنوان «فلسفه و اسرار احکام» به بیان برخی از فلسفه احکام دین اسلام پرداخته است:
فلسفه تحریم همجنسگرایی
گرچه در دنیای غرب که آلودگیهای جنسی فوقالعاده زیاد است، این گونه زشتیها مورد تنفر نیست و حتی شنیده میشود در بعضی از کشورها همانند انگلستان طبق قانونی که با کمال وقاحت از پارلمان گذشته این موضوع جواز قانونی پیدا کرده! ولی شیوع این گونه زشتیها هرگز از قبح آن نمیکاهد و مفاسد اخلاقی و روانی و اجتماعی آن در جای خود ثابت است.
گاهی بعضی از پیروان مکتبهای مادی که این گونه آلودگیها را دارند برای توجیه عملشان میگویند ما هیچ گونه منع طبی برای آن سراغ نداریم!
در کتابهای امور جنسی «هموسکسوآلیسم» (همجنسگرایی) به عنوان یکی از مهمترین انحراف ذکر شده است و هر گونه انحراف جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر میگذارد و تعادل او را بر هم میزند.
جالب این که در روایات اسلامی در عبارتی کوتاه و پرمعنی اشاره به برخی از مفاسد آن شده است از جمله در روایتی از امام صادق (ع) میخوانیم که کسی از آن بزرگوار سؤال کرد: چرا خداوند لواط را حرام کرده است؟ فرمود: «اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زنها بینیاز (و نسبت به آنان بیمیل) میشدند و این باعث قطع نسل انسان میشد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعی جنس موافق و مخالف میگشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار میآورد».
این مسأله تا به آن جا از دیدگاه اسلام زشت و ننگین است که در ابواب حدود اسلامی، حد آن بدون شک اعدام شمرده است و حتی برای کسانی که مراحل پایینتر همجنسگرایی را انجام میدهند مجازاتهای شدیدی ذکر شده، از جمله در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) میخوانیم: «من قبل غلاماً من شهوة الجمه الله یوم القیامه بلجام من نار»؛ کسی که پسری را از روی شهوت ببوسد، خداوند در قیامت لجامی بر دهان او میزند».
مجازات کسی که مرتکب چنین عملی شود از 30 تا 99 تازیانه ذکر شده است.
به هر حال شکی نیست که انحراف جنسی از خطرناکترین انحرافاتی است که ممکن است در جوامع انسانی پیدا شود، چرا که سایه شوم خود را بر همه مسائل اخلاقی میافکند و انسان را به انحراف عاطفی میکشاند.
یکی دیگر از مجازاتهایی را که اسلام برای چنین افرادی قائل شده آن است که ازدواج خواهر و مادر و دختر شخص مفعول بر فاعل حرام است، یعنی اگر چنین کاری قبل از ازدواج صورت گرفته شد این زنان برای او حرام ابدی میشوند.
آخرین نکتهای که در اینجا باید یادآور شویم این است که کشیده شدن افراد به این گونه انحراف جنسی علل بسیار مختلفی دارد و حتی گاهی طرز رفتار پدر و مادر با فرزندان خود، و یا عدم مراقبت از فرزندان همجنس و طرز معاشرت و خواب آنها با هم در خانه ممکن است از عوامل این آلودگی شود. گاهی ممکن است انحرافات اخلاقی دیگر سر از این انحراف بیرون آورد، حتی شوخیهای بیمورد که گاهی در میان دختران و یا پسران نسبت به همجنسان خود میشود، میتواند انگیزه کشیده شدن به این انحراف باشد. منبع:فارس