19 آبان 1400 5 ربیع الثانی 1443 - 03 : 19
کد خبر : ۶۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
حجت‌الاسلام قرائتی:
حجت‌الاسلام قرائتی حضرت زهرا(س) را دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت معرفی کرد و گفت: قاسم‌بن الحسن(ع) نوه حضرت زهرا(س) است و در 13 سالگی جمله‌ای به زبان می‌آورد که اکنون در جهان نظیر آن سراغ نداریم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گفتاری، درباره اینکه زنان ما امروزه چگونه می‌توانند با شناخت حضرت زهرا(س) به ارزش‌های والایی که خداوند متعال به آنها بخشیده است، بازگردند، گفت: «برای شناخت درخت، باید میوه آن را خورد و سپس می‌توان فهمید آن درخت، چه درختی است.

وی اظهار داشت: «حضرت زهرا(س) دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت است که یکی از آنها امام حسن مجتبی(ع) است که پسری 13 ساله به نام قاسم دارد زمانی که امام حسین(ع) در کربلا از او پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ چراکه لحظاتی دیگر، شهید خواهی شد و قاسم پاسخ داد: شیرین‌تر از عسل!»

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: «در حال حاضر روی کره زمین، یک پسر سیزده ساله سراغ نداریم که بگوید اگر قرار است حکومت در دست افراد ستمکار و جنایت‌گر باشد مرگ برای من از عسل شیرین‌تر است! از این رو نوه صدیقه طاهره(س) اینگونه بود.»

این معلم قرآن خاطرنشان کرد: «اگر ما می‌خواهیم حضرت زهرا(س) را بشناسیم باید ایشان را از کلماتشان، همسرداری، تربیت فرزندان، برخوردها و موضع‌گیری‌هایشان بشناسیم.»


منبع: طریقت

212008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: