عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
هیئت شهدای حرم، امسال برای نخستین بار برپایی عزای اباعبدالله (ع) را تجربه کرد هیئتی که ماجرای برگزاریش همه را شگفت زده کرد.
عقیق:هر جا گلی از گلستان حسین (ع) است ،عطر عزای سید الشهدا حقیقت وجودی انسان ها را در تمام نقاط دنیا تحت تاثیر خود قرار داده است. شب هفتم محرم الحرام 97 را در هیئتی بودیم که یادآور پیوند میان دو برهه از تاریخ شبیه به هم بود. هیئتی که پیوند شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم با شهدای عاشورا را برای عاشقان حسین (ع) تبیین می کرد.
وارد حسینیه شهدای بسیج که می شوید، مقبره الشهدا در مقابل شما قرار دارد. پس از ادای احترام به شهدا و با حال معنوی خاصی مهیای عزاداری در این هیئت می شویم. شب عزای حضرت علی اصغر (ع) بسیاری از مادران همراه کودکان نوزاد فضایی متفاوت را در حسینیه ایجاد کردند.

هیئتی که قرار نبود، سه روز پیش از محرم ۹۷ برپا شود
هیئت شهدای حرم امسال در منطقه جنوب شرقی تهران و در حسینیه شهدای بسیج برای نخستین بار برپایی عزای اباعبدالله (ع) را تجربه کردند. تجربه ای  جالب که داستان برگزاریش همه را شگفت زده کرد.

داستان از اربعین سال 96 آغاز شد. خادمان برگزار کننده این هیئت در پیاده روی اربعین و در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) از ایشان خواهش کردند که توفیق هیئت داری و برپایی عزای سید الشهدا (ع) را در محله خود داشته باشند.

هیئتی که قرار نبود، سه روز پیش از محرم 97 برپا شود
نخستین چراغ هیئت شهدای حرم، در نیمه شعبان و با تمسک به صاحب الزمان (عج) روشن شد و بچه های این هیئت پس از آن، آرزو می کردند که در دهه نخست محرم 97 بتوانند مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) را بر پا کنند، اما در روز های پایانی ماه ذی الحجه مشکلات اقتصادی، خادمان هیئت را از این کار منصرف کرد. یکی از خادمان نیت کرد که با توسل به شهدای مدافعان حرم که برخی از آن ها از دوستانش بودند، هیئت را برگزار کنند با این توسل و با عنایت اهل بیت (ع) هیئت شهدای حرم برپا شد.

کمک های مردمی علی رغم مشکلات اقتصادی جامعه دریافت کردیم

حسین فرزندی از خادمان هیئت شهدای حرم گفت: هیئت شهدای حرم این شب ها میزبان 2 تا سه هزار عاشق حسینی است. البته شب های نخست محرم، حدود هزار و پانصد نفر در هیئت حضور پیدا کردند. پیش بینی می کنیم که در روز عاشورا حدود 6 هزار نفر در این هیئت حضور پیدا کنند.

وی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی توقع نداشتیم که از شب اول کمک های مردمی را جمع آوری کنیم که به همت مردم عزیز این اتفاق هم به خوبی رخ داد.

فرزندی در خصوص آغاز این هیئت اظهار کرد: نیمه شعبان افتتاحیه هیئت بود. از همان موقع تصمیم گرفتیم که جلسه ای در تراز انقلاب اسلامی بگیریم.

هیئتی که قرار نبود، سه روز پیش از محرم 97 برپا شود
این خادم امام حسین (ع) در خصوص نامگذاری این هیئت بیان کرد: برای نامگذاری هیئت وقت فراوانی گذاشتیم. پس از بررسی های مختلف متوجه شدیم که حضرت آقا در جلسات مختلف شهدای مدافع حرم را شهدای حرم خطاب می کنند. به همین دلیل و با وجود اینکه برخی از دوستان ما از شهدای مدافع حرم بودند، اسم هیئت را شهدای حرم نامگذاری کردیم.

وی ادامه داد: با پشتوانه شهدا این هیئت را برپا کردیم.روزی که کارهای مقدماتی را شروع کردیم، خدا شاهد است که یک هزار تومانی نداشتیم. انقدر زیر فشار اقتصادی بودیم که می خواستیم از این کار منصرف شویم تا پانزده روز مانده به محرم از برپایی مراسم نا امید بودیم که یکی از دوستان گفت: چون نیت کرده ایم باید کار را جلو ببریم.

فرزندی در ادامه گفت: ما سه روز قبل از محرم، نامه ای به سازمان صدا و سیما ارسال کردیم که در عین ناباوری سه شبکه دو، سه و پنج به ما آنتن دادند. خدا را شکر پخش تلویزیونی به معرفی هیئت کمک کرد.

هیئتی که قرار نبود، سه روز پیش از محرم 97 برپا شود
فرزندی در خصوص برنامه های اجرایی هیئت و وجوه خاص آن گفت: تمامی برنامه های ما شبیه دیگر هیئت هاست. ابتدا با قرائت قرآن و زیارت عاشورا مراسم را آغاز می کنیم، سپس 20 دقیقه احکام شرعی گفته می شود که شاید این بخش در هیئت ما پر رنگ تر از دیگر هیئت هاست. بعد از آن  حدود 30 دقیقه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقا میری سخنرانی می کنند و در پایان ابوذر بیوکافی به مداحی می پردازند.

اگر شما دوستداران حسین (ع) می خواهید فضایی مخلصانه با حضور جوانان عاشق اهل بیت (ع)، سخنرانی پر محتوا و مداحی شنیدنی را تجربه کنید، سری به هیئت شهدای حرم بزنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین