عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
حجت الاسلام میرزامحمدی:
خطیب برجسته حوزوی تصریح کرد: اسلام منهای امام و بدون ولایت، فرد و جامعه را دچار انحرافات جدی و خطرناک می کند.
عقیق:حجت الاسلام میرزامحمدی، شب گذشته طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آنچه بر ما یک تکلیف است این که جایگاه رفیع امامت و ولایت را در جامعه زنده نگاه داریم و نگذاریم که عده ای مغرض یا جاهل به آن صدمه ای وارد کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان ولایت از زمان سقیفه تا به امروز از هیچ کوششی برای ضربه زدن به این جایگاه دریغ نکردند، گفت: ما ولای علی(ع) را از فاطمه زهرا(س) آموخته ایم و اگر می خواهیم که ولایتمدار باشیم باید همچون زهرای مرضیه(س) آماده جان فشانی در راه ولایت باشیم.

این خطیب حوزوی با بیان این که اسلام بدون امام، همان اسلام آمریکایی است که امام (ره) سال ها پیش نسبت به خطر آن به ما هشدار می دادند، افزود: حقیقت دین به وجود امام و هدایتگری ایشان است و نه مناسک ظاهری و گرنه کوفیان هم همین مناسک ظاهری همچون نماز و روزه و حج و زکات را داشتند اما چون حقیقت گوهر امام را درک نکرده و یا به خاطر مطامع دنیوی به آن پشت کردند، فاجعه کربلا را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت ، امام به سان نخ تسبیح است که اگر نباشد دانه های تسبیح از هم پراکنده می شود و ما اگر به روایات هم نگاه کنیم ، متوجه می شویم که اساساً ریشه هر تفرقه ای حتی در مسایل خانوادگی نیز به خاطر بحث جدایی امت از امامت است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین