عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
روایتی از تشییع شهید لکزایی در بیرجند؛
مردم بیرجند میزبان قهرمانی بودند که با حضور خود و پایان دادن به ۳۳ سال فراق و دوری، فضای این شهر را بار دیگر عطرآگین و آسمانی کرد.
عقیق:عاشقان شهادت و سربازان ولایت و همه آنهایی که دل در گرو این آب و خاک داشته و شهید فدایی این مرز و بوم را از جان دوست دارند، برای بدرقه سرباز دیروز آمدند تا عطر پیراهن یوسف‌ وطن را استشمام و دعای خیرشان را ملتمس باشند.
اشک‌های شوق گونه‌ها را تر کرده بود، برخی‌ها چفیه‌ها را به تابوت‌های حامل پیکرهای مطهر تبرک می‌کردند و برخی دیگر دلنوشته‌هایشان را روی آنها به یادگار می‌گذاشتند تا دل‌های بیقرارشان آرام بگیرد.

امسال مردم خراسان جنوبی محرمی متفاوت را تجربه کردند، چرا که در این محرم یکی از گل‌های پاک عاشورایی‌شان به خانه برگشته است، و چه زیباست که در راه امام حسین(ع) قدم برداری و درست در روزهای شهادت این بزرگوار به خانه برگردی.
شهید احمدعلی لکزایی شهیدی از بیرجند است که در سال 64 شهید و به عنوان شهید جاویدالاثر شناخته شد که از طریق آزمایش DNA و پلاک، شناسایی و در روز ششم محرم امسال پس از 33 سال به آغوش میهنش بازگشت.
به راستی که انتظار تنها یک حرف نیست، انتظار با خود، تنهایی را به ارمغان می‌آورد، اما اصلی که فرد منتظر را یاری می‌کند تا آرام و صبورانه انتظار بکشد، امید است، امیدی که سال‌هاست در دل‌ خانواده‌های شهدای جاویدالاثر روشن شده و چراغ زندگی آنان است.
وقتی شریک زندگی را در اوج جوانی از دست می‌دهی، به یکباره احساس تنهایی می‌کنی، مفهوم عمیق انتظار را باید از دل زن جوانی جستجو کرد که روزهای فراق همسر را به امید طلوع آفتاب زندگی فرزندانش تحمل می‌کند. انتظاری بس سخت و کشنده که برای تحمل کردنش باید ایمانی عمیق داشته باشی.
 دیروز روایت پایان سال‌ها چشم‌انتظاری مادر و فرزندانی بود که تمام این سال‌ها را با چشمانی منتظر و سینه‌ای که گاه و بیگاه برای دلتنگی نبود دردانه‌شان می‌گرفت را سپری کرده بودند.

در میان سیل عاشقان مادری را دیدم بغض گلویش را گرفته بود و با دیدن تابوت شهید گونه هایش از اشک خیس شده بود .
مادر شهید همانطور که بر گونه‌هایش اشک جاری بود، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اینگونه گفت: این اشک‌ها، اشک شوق است چرا که بعد از سال‌ها دوری و فراق فرزندم برگشته است.
او از دلتنگی اش اینچنین سخن می گوید: خدا می‌داند در این سال‌ها چه کشیدم و چطوری سپری کردم؛ همیشه هر وقت در تلویزیون می‌گفتند شهدای تازه‌ای تفحص شده‌اند چشم به انتظار می‌نشستم که شاید اسم فرزندم در میان این شهدا باشد.
وی با در آغوش گرفتن تابوت فرزندش زیر لب  می گوید احمدعلی به خانه خودت خوش آمدی.
مادر شهید لکزایی دعا می کند که هجران مادران شهدایی که در غم دوری شهیدشان به سر می برند به پایان برسد.
مردم ولایتمدار بیرجند برای تشییع پیکر مطهر شهید « احمدعلی لکزایی» سنگ تمام گذاشتند و با حضور با شکوه خود در این مراسم صحنه‌های ناب عاشورایی را رقم زدند.

عاشقان حسینی روزی عاشورایی را رقم زدند و با برپایی عزاداری و سینه‌زنی، دلاورمرد این دیار را تا آرامگاه ابدی همراهی کردند و انگار همه و همه گویی می‌خواستند حتی برای لحظاتی خود را به این مراسم برسانند تا از این شهید استعانت بجویند و تجدید میثاقی دوباره با شهدا داشته باشند.
رجعت پیکر پاک این شهید والامقام یادآور حماسه‌آفرینی و جانفشانی مردان بی‌ادعایی بود که با آرمان سرخ و عاشورایی خود عزت و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آوردند.
نسل امروز باید ادامه دهنده راه شهدا باشند
حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه شهید لکزایی در راه امام و ولایت فقیه 33 سال در جبهه حق علیه باطل ماند، گفت: امروزه همه ما وظیفه داریم راه آن شهید بزرگوار و یاران باوفایش را گرامی بداریم.
وی افزود: امروزه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و برای ادامه دادن راه شهید، باید از امر ولی فقیه حمایت و همدلی و وحدت را فراموش نکنیم.
مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نسل امروز باید ادامه دهنده راه شهدا باشند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تنها حزب، حزب علی و رهبر فقط سید علی بود و حزب و جناح معنا پیدا نمی کرد، امروز هم پشتیبانان از ولی فقیه باید در این مسیر حرکت کنند.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: رزمندگان دلاور اسلام در دوران دفاع مقدس به ندای امام راحل لبیک گفتند و حماسه‌های عظیمی آفریدند و برخی از‌ آنان به مقام شهادت نائل آمدند حال وظیفه ماست که سرباز مخلص برای مقام عظمای ولایت بوده و ادامه دهنده راه حقیقی آن شهدای عظیم‌الشأن باشیم.
در میان جمعیت نسل امروزی ها بدنبال سلفی  با تابوت نور بودند که نشان دهنده ی افتخار جوانان امروز بر شهدای وطن است که امنیت و آرامش این مرز و بوم را مدیون این شهدا می‌دانند.
برای  ادامه مسیر شهدا نباید زیر بار ظلم برویم
سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ایستادگی در صراط حق و در مقابل متجاوزان و مستکبران را مهمترین پیام شهدا دانست.
وی ادامه داد: پیام شهدا حرکت در مسیر الی الله و امام حسین (ع) است و مهمترین پیام آنها به جوانان و نوجوانان حق طلبی است.
فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره  به نپذیرفتن ظلم  در برابر استکبار خاطرنشان کرد: برای تحقق حق طلبی زیر بار هیچ ظلمی نباید رفت حتی اگر غرق در مشکلات اقتصادی باشیم بلکه با ایستادگی باید راه شهدا را ادامه دهیم.
سردار قاسمی صبر را رمز موقیت شهدا در جبهه حق علیه باطن دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک در مسیر صبر به پیروزی خواهیم رسید.

امروز باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم
سر بزرگ شهید لکزایی که وقتی پدرش راهی صحنه نبرد شد، تنها 2 سال بیشتر نداشت نیز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: جز این که خوشحالم و جز اینکه خدا را شاکرم که پدرم را دیدم چیز دیگری نمی‌توانم بگویم.
مهدی لکزایی که با بغضی در گلو سخن می گفت، می گوید: با بازگشت پیکر پدرم داغمان تازه شد اما با دیدن پیکر پاک شهید عقده خود را باز کردیم و خدا را از این بابت شاکرم.
وی با بیان اینکه در این سال ها تنها یک عکس پدر، تسلیم بخش دوری پدر بود، تصریح کرد: من و برادرم در این سال‌ها تنها یک عکس از پدر داشتیم و با این عکس دوری را تحمل می‌کردیم و دوست داشتیم هر چه سریعتر پدرمان برگردد و بتوانیم دوباره در آغوشش بکشیم.
مهد لکزایی با اشاره به پشتیبانی از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: تا وقتی که پشت سر ولایت فقیه باشیم در امان هستیم و باید جوانان در راه راست حضور داشته باشند و از این صراط مستقیم خارج نشوند.
پسر شهید لکزایی امروز دیگر می تواند با پیکر پدر شهیدش که به خانه اش برگشته دلهایش را آرامش دهد و به جای قبر نمادین پدر، بر سر مزار پیکر پدر برود.
در هنگام خاکسپاری، کسی دل در دلش نیست، همه انگار داغ بزرگی دیده‌اند، بر گرد شهدا حلقه زده‌اند و همه با حسرت نگاهشان می‌کنند انگار این هم‌نشینی یکی دو ساعته با شهدا شیرینی خاصی به کامشان چشانده که تاب دل کندن ندارند، اما صدای «اسمع، افهم یا شهید» بلند می‌شود و با شهید وداع می کنند.
در کناری جوانی مشغول گلاب‌پاشی به خاکی است که با آن قبر را پر می‌کنند؛ جوان دیگری زانوی غم بغل کرده و گریه می‌کند، عده ای نیز بدنبال سلفی با تابوت شهیدند و البته عده‌ای هم از دور مراسم تدفین را نظاره‌گرند.
مراسم خاتمه یافته اما از جمعیت کاسته نمی‌شوند؛ عده‌ای نشسته‌اند بر روی جدول‌ها و هنوز اشک بر گونه دارند، تعدادی از دختران دانشجو بر سر مزار شهدا نشسته‌اند و عده ای از دانشجویان و اساتید انگار بهت زده‌اند و به مزار شهدا خیره شده اند.

مراسم حال و هوای خاصی داشت، نکته‌ای که جالب توجه بود حضور جوانان با هر تیپ و ظاهری بود، کسانی که اگر در خیابان ببینیمشان شاید به خاطر ظاهرشان با نگاه خاصی به آن‌ها بنگریم اما امروز تا آخرین لحظه ایستادند؛ اما شاید کل مراسم امروز را بتوان با یک جمله راوی مراسم بیان کرد و آن جمله این بود «شهدا ایستادند تا امروز ما بایستیم».

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین