عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به تجمع عزاداران حسینی در حرم مطهر امام رضا(ع)، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در تشریح ویژه برنامه های مذهبی حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شب تاسوعای حسینی، سه‌شنبه 27 شهریورماه مصادف با شب نهم محرم‌الحرام پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع) در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: مراسم ویژه روز تاسوعا چهارشنبه 28 شهریور مصادف با نهم محرم‌الحرام از ساعت 10 تا 14 با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن کازرونی و مرثیه‌سرایی امیر عارف و کاظم غالمشاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره اینکه اجتماع عظیم عزادارن حسینی از جمله برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورا است، خاطرنشان کرد: پس از اجتماع عزاداران حسینی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در صحن جامع‌رضوی اقامه می‌شود.

آئین سنتی خطبه‌خوانی

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری شب شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) بعداز نماز مغرب و عشاء در جمع سوگواران آن حضرت با مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و قرائت زیارت عاشورا در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی برگزاری آئین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی، بعد از نماز مغرب و عشاء چهارشنبه 28 شهریور ماه در صحن انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این شب عنوان کرد.

مراسم عزاداری و سوگواری روز عاشورا نیز پنجشنبه 29 شهریور از ساعت 10 تا 14 با مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین کازرونی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

شام غریبان حسینی

وی افزود: مراسم شام غریبان حسینی ویژه خدام مطابق برنامه هر ساله بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود؛ در این برنامه خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با همراهی مردم از چهارراه شهدا یه سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند و ضمن اجتماع در صحن انقلاب اسلامی به عزاداری می‌پردازند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌های عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی نیز پنجشنبه 29 شهریور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین