عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
حجت الاسلام عبدالملکی خطیب مجالس مذهبی گفت: ما باید امروز مصادیق جامعه زمان امام حسین(ع) را با جامعه خودمان تطبیق بدهیم تا به آفاتی که دشمنان امام حسین(ع) مبتلا بودند مبتلا نشویم.
عقیق: پیرامون محتوای منابر در ایام عزاداری و مجالس امام حسین(ع) گفت: مسأله شناخت حقیقی امام حسین(ع) و علل قیام ایشان باید از مباحث اصلی وعاظ و خطبای محترم باشد. فقط لطمات و جراحات ظاهری را نباید در جلسات مطرح کنند، بلکه اینکه امام حسین(ع) در چه راهی به شهادت رسید و اینکه با شهادت امام نور ایشان خاموش نشد، بلکه به واسطه اسارت اهل بیت و جان فشانی شهدای کربلا منجر به استمرار نور حضرت شد باید بیان شود.

وی در ادامه گفت: مطلبی را که باید بیشتر از هر سال به آن توجه کنند ارتباط بین دین و سیاست است، متأسفانه امروز شاهد این هستیم که بیش از هر زمانی بسیاری از آقایان بر طبل جدایی دین از سیاست می‌زنند. بسیاری مداحان و منابر را متهم به سیاست زدگی می‌کنند؛ سوال این است که آیا قیام امام حسین(ع) به دور از هرگونه اهداف سیاسی بود؟ ایشان فرمودند همچون منی با همچون یزیدی بیعت نمی‌کنم. آیا قیام امام حسین(ع) چیزی جز برپایی اسلام حق و ناب بوده است؟ پس ما باید امروز شمر زمان خود را بشناسیم. ما باید امروز بیاییم مصادیق آن روز را با جامعه خودمان تطبیق بدهیم تا به آفاتی که دشمنان امام حسین(ع) مبتلا بودند مبتلا نشویم.

این واعظ مجالس مذهبی افزود: برخی معتقدند که فقط به بازخوانی مقاتل سید الشهدا(ع) و داستان تاریخی آن بپردازیم. اگر از این داستان عبرت لازم گرفته نشود فقط در حال درجا زدن هستیم. ما باید ببینیم که حضرت با کدام آفت‌ها مبارزه کرد. یکی از مبارزات حضرت مبارزه با اختلاس‌ها و اشرافی‌گری بود. همانطور که به خواهرشان حضرت زینب(س) فرمودند که علت اینکه لشگر دشمن گوش به حرف من نمی‌دهد این است که شکمشان از حرام پر شده است. ما هم اگر ارتزاقمان از حلال نباشد دشمن امام زمان خودمان خواهیم شد. بنابراین به نظرم امسال یکی از بحث‌های اصلی آقایان وعاظ بر تطبیق جامعه آن روز با جامعه امروز ما باشد و اینکه آیا ما شیعه واقعی هستیم یا خیر؟


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین