عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
آیت‌الله جاودان درباره ارتباط پاکی چشم و گریه بر امام حیسن(ع)، بیان داشت: اگر چشمی می خواهد بر امام حسین(ع) گریه کند باید پاکی خود را حفظ کرده و از گناه پرهیز کند هرچه پاک تر باشد بیشتر گریه خواهد کرد گریه نخستین قدم به سوی خداوند است.
عقیق:آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه به مناسبت سوگواری شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) در حسینیه شیخ زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: بر اساس شرع مقدس حفظ اسلام حتی به قیمت جان واجب است.
وی با تاکید مجدد بر اینکه اگر اصل اسلام در خطر باشد دفاع از آن حتی به قیمت جان واجب است، عنوان کرد: اگر در اسلام بدعتی واقع شود و سکومت سبب هتک اسلام و اعتقادات مسلمانان گردد به هر وسیله مال و جان باید مقابله شود حال این مقابله اثر داشته باشد یا اثر نداشته باشد.
آیت الله جاودان افزود: امام حسین(ع) در عدم بیعت با یزید می‌خواست دو امر به معروف کند؛ یکی اینکه به همگان نشان داد حکومت یزید بدعت بود که باید آن را انکار می‌کردند، ایشان با بیعت نکردن به همه عالم خبر رساند که من حکومت یزید را مشروع نمی‌دانم. در مدینه، مکه و راه کربلا نیز بیعت نکرد. اگر ایشان در هر زمانی از وقایع کربلا با یزید بیعت می کردند کار تمام می‌شد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حکومت یزید مساوی با محو دین و بدعت بود؛ گفت: اینجا باید امام به هر نحو ممکن این حکومت را انکار کند و ایشان این کار را انجام دادند طوری که سال بعد مردم مدینه علیه حکومت یزید شورش کردند و او راعزل و خلع کردند.
وی افزود: با شهادت امام حسین(ع) دیگر مقام خلافت قداست سابق را به دست نیاورد که هر چه بگوید مردم کورکورانه اطاعت کنند و آن را واجب بدانند.
آیت‌الله جاودان درباره ارتباط پاکی چشم و گریه بر امام حیسن(ع)، بیان داشت: اگر چشمی می خواهد بر امام حسین(ع) گریه کند باید پاکی خود را حفظ کرده و از گناه پرهیز کند هرچه پاک تر باشد بیشتر گریه خواهد کرد گریه نخستین قدم به سوی خداوند است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند انسان را خلق کرده تا موحد شوند و این هدف والای آفرینش است، عنوان کرد: هر کس در حد متوسط انسانی است می‌تواند به درجه‌ای از توحید برسد. امام صادق(ع) فرمودند هر کس که خداوند متولی او شود به طور قطع بهشتی است زیرا خدا دست او را گرفته به راهی می‌برد که وارد بهشت شود.
وی افزود: امام صادق(ع) درباره محبان اهل‌بیت(ع) فرمودند که آنها سه طبقه هستند یک دسته ما را در ظاهر و نه در باطن دوست دارند، دسته دیگر در ظاهر ما را دوست دارند در باطن هیچ علامتی ندارند، طبقه دیگر ما را در دو صورت ظاهر و باطن دوست دارند آنها برتر هستند، قرآن شناس هستند و مشکلات را می‌توانند حل کنند، بلا بر سر آنها همچون باران می‌بارد اما به برکت آنها خداوند مریض‌‌ها را شفا می‌دهد.
آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: محبان واقعی اهل بیت(ع) موحد هستند زیرا اهل بیت به این عالم آمدند که موحد تربیت کنند. حق معرفت خدا این است که شخص از کسی غیر از او نترسد و به کسی غیر او اعتماد و امید نداشته باشد. لااله الاالله یعنی انسان هیچ کس جز خدا را در عالم موثر نداند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین