عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی در حوزه علمیه چیذر
حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: کسی که به رضای الهی راضی باشد در بلاها نه تنها صابر که شاکر خواهد بود، حضرت اباعبدالله(ع) در سنگین‌ترین بلاها که روز عاشورا اتفاق افتاد شکر از دهان ایشان نمی‌افتاد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) که در حوزه علمیه چیذر برگزار شد، گفت: دردنیا برخی مدیریت خداوند را قبول دارند اما آن را ظالمانه می‌دانند چنین افرادی در زندگی دچار مشکل می‌شوند.
وی افزود: برخی هم خالق بودن خداوند را قبول دارند اما عمل به تکالیف و دستورات او را قبول ندارند، فرهنگ سکولار وجود خدا را قبول دارد و رابطه قلبی با خدا را نیز می‌پذیرد اما دخالت دین در روابط اجتماعی و ابعاد مختلف زندگی را نمی‌پذیرد نمونه بارز آن کشور ترکیه است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: کسی که خالق بودن خدا را قبول دارد اما دستور او را قبول ندارد کافر است. دسته دیگری هستند که خداوند را در عالم تکوین و تشریع همه کاره می‌دانند و نسبت به مدیریت او تابع محض هستند و هیچ درگیری با خدا ندارند.
وی افزود: خداوند از همه نیازهای انسان خبر دارد نسبت به برآورده کردن آن هم توانا است خزائن و دارایی او نیز تمام شدنی نیست، کینه ندارد و مهربان است، اگر کسی این پنج صفت الهی را باور کند زندگی او عوض می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: وقتی انسان با رضایت قلبی تسلیم امر الهی باشد هنر است، اصل و مغز دینداری این است که شخص به حکم و مدیریت الهی راضی باشد این بالاترین مقام بندگی است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند بسیار مظلوم است زیرا بندگان به یکدیگر ظلم کرده و در نهایت آن را تقصیر خداوند می‌دانند، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در آخر دعای ابوحمزه از خداوند می‌خواهد که به او ایمانی بدهد که دائم در قلب ایشان حاضر باشد.
وی خاطرنشان کرد: کسی که به رضای الهی راضی باشد در بلاها نه تنها صابر که شاکر خواهد بود، حضرت اباعبدالله(ع) در سنگین‌ترین بلاها که روز عاشورا اتفاق افتاد شکر از دهان ایشان نمی‌افتاد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین