عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
یک استاد حوزه علمیه گفت: دشمنان امروز شبهات علمی را درباره ماه محرم و عاشورا مطرح می کنند و قصد دارند ماهیت عاشورا را تغییر دهند.
عقیق:حجت الاسلام نظری استاد حوزه علمیه در گفتگویی، با اشاره به اینکه با تبیین توحید در اسلام دیگر مشکلات حل شدنی است، ابراز داشت: فتح یا شهادت هر دو برای سپاه امام حسین(ع) پیروزی محسوب می شد، چرا که توحید را به معنای واقعی برای یاران خود معنا کرده بود، در چنین صورتی است که انسان از تمام سرمایه و دارایی خود برای دفاع از آرمانش خواهد گذشت.
وی با بیان اینکه مسیر حرکت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای همه انسان ها الگوست، گفت: در دوره غیبت نیز مرجعیت، تابلوی راهنمای ماست، اما امروزه فرقه های مختلفی در تلاش هستند تا جوانان را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
این کارشناس مذهبی اظهار داشت: مداحان و وعاظ و مبلغان، با عمق سازی مقتل ها، مفاهیم و معارف پنهان واقعه عاشورا را برای مردم تبیین کنند.
حجت الاسلام نظری در بخش دیگری با اشاره به نفوذ دشمنان در عرصه‌ های فرهنگی و اعتقادی عنوان کرد: تشیع لندنی مجری طرح‌ ها و برنامه‌ های اتاق فکر صهیونیزم در کشورهای شیعه‌ نشین است، عملیات جنگ نرم تمام عیار در اتاق فکر دشمن برای جامعه اسلامی ایران روز به روز با افکار جدید در حال انجام است.
وی با بیان اینکه تشیع لندنی در حال پیاده‌ سازی برنامه‌ های خود در فضای مجازی و شبکه‌ های ماهواره‌ای است، گفت: ترویج خرافات، بدعت ‌های بی اساس، گرایش به بی‌ بند و باری و ایجاد شبهات جدی در واقعه عاشورا از جمله برنامه‌های دشمنان در عزاداری های ماه محرم است.
این استاد حوزه علمیه نسبت به تلاش دشمن برای تغییر ماهیت عاشورا هشدار داد و اذعان داشت: دشمنان امروز شبهات علمی را درباره ماه محرم و عاشورا مطرح می کنند و قصد دارند ماهیت عاشورا را تغییر دهند، به عنوان مثال دشمن با برجسته‌ سازی جریان حضرت قاسم سعی دارد کارناوال شادی در ماه محرم راه اندازی کند.
حجت الاسلام نظری با اشاره به نفوذ جریان شیرازی در هیئات مذهبی عنوان کرد: فرقه شیرازی با صرف هزینه‌ های گزاف و دلارهای غربی به دنبال جذب هیأت‌ های عزاداری است که حذف سخنرانی روحانی از هیأت، تغییر سبک مداحی های سنتی و جایگزینی مداحی آمیخته با موسیقی های مبتذل غربی از جمله برنامه های فرقه های انحرافی به شمار می رود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین