عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
جت الاسلام والمسلمین میرباقری:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: پیروان پیامبر(ص) با سختی ها و ناملایمات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند؛ سختی، لازمه امت سازی است؛ در این مسیر دشمن نیز با محاصره و تاکتیک های مختلف به دنبال القای خواسته های خود و کم کردن جبهه حق و ایجاد تفرقه در امت واحده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین میرباقری یکشنبه شب در مراسم عزاداری هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه قم، با اشاره به واژه شناسی قرآنی کلمه «فاسق» گفت: خداوند در قرآن بیان می کند، توبه فاسقین قبول نیست و هدایت نخواهند شد.
وی افزود: فاسقین از نظر قرآن، کسانی هستند که عهد  و میثاق خداوند و پیامبر(ص) را شکستند و از دایره ولایت خارج شدند؛ یکی از نشانه های افراد تحت ولایت امام(ع) آن است که این افراد هیچگاه در دایره فاسقان قرار نمی گیرند.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حتی امام معصوم(ع) در این باره بیان کردند، شیعیان و محبان اهل بیت(ع) هیچگاه فاسق نمی شوند؛ بلکه ممکن است عمل آنها فسق باشد و هیچگاه نمی توان از آنها تبری جست، بلکه باید از عمل آنها دوری کرد.
وی با ذکر این مطلب که قرآن کریم مفسر آیات خود است و تنها نمی توان به شناخت معنی ظاهری لغات به تفسیر واقعی رسید یادآورشد: خداوند در سوره آل عمران بیان می کند، خداوند از انبیاء میثاق گرفت و به آنها حکمت و کتاب داد و از آنها عهد گرفت که شاهد نبوت پیامبر خاتم(ص) باشند.
استاد حوزه با اشاره به آیه 81 سوره آل عمران بیان کرد: همه انبیای الهی نبوت پیامبر را در دین خود تثبیت و اعلام می کردند و عهد دادند که به یاری و نصرت پیامبر بشتابند که از این روایات به عنوان روایات رجعت یاد می شود.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارکرد: جبهه نفاق، چهره خود را آرایه می کند و در ظاهر سعی می کند در نهایت فریبندگی باشد؛ تلاش منافقان، «صد عن سبیل الله» است و در این مسیر دو طرح بزرگ را دنبال می کند.
وی افزود: نکته اول آن است که آنها سعی می کنند، امکانات را از گرد پیامبر و امت و نزدیکان حضرت دور کنند؛ قرآن کریم به تشریح این طرح می پردازد و از طرح بزرگ پیامبر در مقابل این جریان سخن می گوید که اولین آن طرح بزرگ تجمیع در جمعه و نشر ذکر که همانا پیامبر اکرم(ص) است می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارکرد: دشمن با طرح لهو و تجارت ابتدا سعی می کند، جامعه را معتاد به مادیات کند و سپس طرح تحریم و محاصره را در پیش می گیرد و در نهایت حق انتخاب می دهد  و طبیعی است که جامعه ای که به زندگی و زیست غربی معتاد شده است پس از تحریم مواد این زیست به دنبال دادن امتیاز و زیست در همان فضا است.
وی گفت: خداوند به پیامبران به خصوص پیامبر اکرم(ص) امکاناتی را برای طی این مسیر داده است، ولی بیان کرده گمان مبرد که مسیر امت سازی به آسانی محقق می شود؛ زیرا این امت امکاناتی در اختیار ندارد و رسیدن به راحتی را باید با سختی به دست بیاورد که این سختی نیز طولانی خواهد بود.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: پیروان پیامبر(ص) با سختی ها و ناملایمات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند؛ سختی، لازمه امت سازی است؛ در این مسیر دشمن نیز با محاصره و تاکتیک های مختلف به دنبال القای خواسته های خود و کم کردن جبهه حق و پیامبر اکرم و ایجاد تفرقه در امت واحده است.
وی گفت: منافقان صورت اسلام را پذیرفتند، ولی با باطن اسلام که همانا ولایت امام علی(ع) است کنار نیامدند؛ خداوند در این رابطه بیان می کند که مبادا مال و فرزندان، شما را در کنار شیطان از طی این مسیر غافل کند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به راهکار خداوند برای ثابت قدم ماندن در مسیر حق بیان کرد: راهکار این مسیر انفاق است، زیرا خداوند از ما می خواهد که با انفاق خود امکانات طی این مسیر را فراهم کنند و با انفاق، تطهیر و پاک شویم.
وی بیان کرد: در حقیقت نه خدا و نه پیامبر به کمک های ما نیازی ندارند، بلکه ما هستیم که با انفاق هم در این مسیر مصمم می شویم و هم اینکه با انفاق تطهیر می شویم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین