عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
معاون مجمع عالی تفسیر قرآن کریم :
تبیین آیاتی که امام حسین(ع) در روز عاشورا، بر روی نی تلاوت کردند و همچنین آیاتی که در عرفه قرائت شد و معارفی که آن حضرت در جمع خواص بیان نمودند، توسط مفسران قرآن، سبب می شود تا ذائقه مردم قرآنی شود.
عقیق:حجت الاسلام صادق صالحی معاون مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در گفت و گویی با اشاره به حضور مفسران قرآن کریم از سوی مجمع عالی تفسیر در میان مردم در دهه محرم بیان داشت: مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم ۵ سال است که اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که تخصص در تفسیر قرآن کریم دارند را به سراسر کشور اعم از مراکز استان ها و شهرها اعزام می کند.
وی ادامه داد: اعزام بزرگان حوزه علمیه قم به سراسر کشور سبب شده تا فضای جدیدی در عرصه تبلیغ قرآن کریم صورت گیرد و مردم نیز از این مساله استقبال ویژه ای از خود نشان داده اند به صورتی که  به سوی تبیین جایگاه قرآنی واقعه عاشورا سوق داده شد.
معاون مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت:تبیین آیاتی که امام حسین(ع)  در روز عاشورا، بر روی نی تلاوت کردند و همچنین آیاتی که در  عرفه قرائت شد و معارفی که آن حضرت در جمع خواص بیان  نمودند، توسط مفسران قرآن، سبب می شود تا ذائقه مردم قرآنی شود.
وی در پایان با اشاره به فواید حضور مفسران در شهر ها و استان خاطرنشان ساخت: تعامل اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با مردم استان ها و شهر ها سبب می شود تا مردم جذب معارف قرآنی شوند و طلاب و مبلغان نیز از این قائده مستثنی نبوده و از این اساتید الگو برداری خواهند کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین