عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
مدیر کل عتبات سازمان حج:
مدیر کل عتبات سازمان حج گفت: امسال لغو روادید برای زیارت اربعین سیدالشهدا کاملا منتفی است و افرادی که تمایل دارند مشرف شوند حتما باید دارای گذرنامه و روادید معتبر باشند.
عقیق:مرتضی آقایی در برنامه رادیویی «صبح و گفت‌وگو» با اشاره به روند رو به توسعه در برنامه های زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در ابتدا با مواردی رو به رو بودیم که عزیزان بدون گذرنامه، اخذ بیمه، روادید و پوشش های بیمه ای مشرف می شدند ولی ما باید قائل بر این باشیم که زیارت اربعین در کشور عراق انجام می شود و کشور عراق یک کشور مستقل و با قوانین مخصوص به خودش برای ورود و خروج از مرز است و ما قطعا باید دارای گذرنامه معتبر باشیم که حداقل شش ماه از روز سفر اعتبار داشته باشد.

وی با اشاره به انتخابات در عراق بیان داشت: امسال به خاطر انتخابات در کشور عراق و عدم تشکیل دولت جدید، موضوعات به شکل جدید پیش می رود تا در دولت بعدی بتوانیم لغو روادید را پیگیری کنیم و برای سال ها این موضوع را داشته باشیم.

مدیر کل عتبات سازمان حج تاکید کرد: امسال لغو روادید کاملا منتفی است و افرادی که تمایل دارند برای زیارت اربعین سیدالشهدا مشرف شوند حتما باید دارای گذرنامه معتبر و روادید معتبر باشند.

وی به الزامی شدن پوشش های بیمه ای اشاره کرد و افزود: پوشش های بیمه ای در سال های گذشته نبود و داریم به این سمت می رویم امسال افراد دارای پوشش بیمه ای باشند تا اگر اتفاقی افتاد از این پوشش ها بهره مند شوند.

آقایی  با اعلام اینکه ثبت نام دهه دوم ماه محرم از امروز آغاز شده است، گفت: افرادی که تمایل دارند در این دهه به زیارت سیدالشهدا مشرف شوند می توانند با مراجعه به ۲۵۰۰ دفتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت در سرتاسر کشور نسبت به ثبت نامشان مبادرت کنند.

وی در رابط با قیمت سفر به کربلا عنوان کرد: قیمت ها با توجه به وضعیت جدید در سفرهای هوایی بین ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۳ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و در گروه های زمینی بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار  تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. این مبلغ برای کلیه خدماتی است که به زائران ارائه می شود و هیچ گونه مبلغ دیگری خارج از این مبالغ از زائراین نباید اخذ شود.

وی در خصوص ارز همراه با زائران اظهار داشت:  مکانیزم های ارز همراه زائران باید توسط بانک مرکزی آماده شود و تا زمانی که بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ نکند و ارز مورد  نیاز را به صورت اسکناس در اختیار بانک ها قرار ندهد این کار عملیاتی نیست. گفت و گو های اولیه انجام شده و امیدواریم شکل عملیاتی به خودش بگیرد.

آقایی تاکید کرد: دریافت ارز صرفا منوط به ثبت نام در گروه های سازمان حج شده است. زائرین اطلاعاتشان از سامانه حج و زیارت به سمت بانک های عاملی که تعیین خواهد شد ارسال می شود  و به محض رویت اطلاعات، ارز مصوب را در اختیار زائران قرار خواهد داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین