عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
استاد قرائتی در جمع مردم کرمان:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع عزاداران حسینی کرمان به تبیین تحرکات دشمن در دنیای امروز پرداخت و گفت: امروزه شاهد این هستیم که ما به چیزهایی باور داریم که اصلا دینی نیستند که گاهی حتی خلاف دین‎اند. خیلی از خرافات از همین قبیل است.
عقیق: استاد  محسن قرائتی به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) در دهه اول محرم، در مسجد امام شهر کرمان که به همت حوزه علمیه کرمان برگزار شده است، به تحرکات دشمن و پاسخ تحرکات دشمن پرداخت و گفت:  دشمن در مرحله اول می‌خواهد راه خدا را ببندد. می‎خواهد اسلام نباشد، جمهوری اسلامی نباشد. اگر نتوانست راه دومی را پیش می‎گیرد. به دنبال این می‎رود که راه را کج کند. قدم اول دشمن «يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللّه» و اگر نتوانست «يَبْغُونَها عِوَجا» به دنبال تخریب صراط مستقیم می‎رود.
وی به نقشه‏‎های دشمن در منحرف کردن مسیر مومنین اشاره کرد و گفت: یکی از راه‎ها در ایجاد انحراف،  بدعت است. یک چیزی که جزو‌ دین نیست را داخل دین می‎آورند. امروزه شاهد این هستیم که ما به چیزهایی باور داریم که اصلا دینی نیستند که گاهی حتی خلاف دین‎اند. خیلی از خرافات از همین قبیل است. حتی در عزاداری‎ها که بی‎وقت طبل زده می‌شود یا طبل‌هایی بزرگ با صدای آزار دهنده داریم، اینها هیچ کدام جزو عزاداری محسوب نمی‎شود که گاهی موجب حق الناس نیز هستند. وقتی امام زمان (عج) ظهور کند بسیاری از مردم گمان می‎کنند دین تازه‎ای آورده است چون با خیلی از مسائل دین آشنا نیستند.
مفسر قرآن کریم افزود: از دیگر راه های انحراف تهمت زدن به چهره‎های پاک و‌ بزرگان است. تفسیر به رای‌ راه دیگری است که استفاده می‎کنند و ما همچنان شاهد افرادی هستیم که با تفسیر به رای از قرآن و روایات موجب انحرافات متعدد در میان مردم می‎شوند. البته تدبر در قرآن با ‌تفسیر به رای تفاوت دارد. تدبر یعنی  آب از چاه بیرون کشیدن اما تفسیر به رای یعنی از بیرون در چاه آب ریختن؛ یعنی تزریق سلیقه به آیات قرآن. این است که مشکل دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: جعل حدیث و ساخت حدیث دروغین از مهمترین حربه‎های دشمن است. علامه امینی در الغدیر می‌فرماید چهارصد هزار حدیث دروغین داریم‌. اینجا مشخص می‌شود حوزه‎های علمیه چه تاثیری در حفظ دین و دفاع از اصل دین دارند. فکر نکنید دیگر نیازی به حوزه نیست. هرچه دشمنی دشمن بیشتر می شود نیاز به روحانیون و علما بیشتر می‌شود.
استاد  قرائتی به برنامه های دیگر دشمن اشاره کرد و گفت: القای شبهه بخصوص از طریق اینترنت و ماهواره‎ها و رکود مساجد هم جزو برنامه‎های دشمنان است. مساجد راکد شود، به نفع دشمن است. باید در تمام مساجدی که پیش نمازشان پا به سن گذاشته است، یک طلبه خوش سلیقه جوان هم باشد تا مساجد را فعال کند.
وی افزود: کنار زدن اهل بیت(ع) از دیگر فعالیت‎ها در انحراف اسلام است. در صدر اسلام خلیفه دوم دستور ممنوعیت نقل حدیث از پیامبر(ص) را صادر کرد. صد سال نقل حدیث از پیامبر (ص) ممنوع شد و هرکس دین داشت تنها قرآن می‎خواند. علامه امینی می‎فرمود: من به تنهایی از این موضوع نمی‎گذرم، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) هم اگر بگذرند من نمی‎گذرم چون من یک طلبه‎ای هستم صد سال از حدیث محروم شدم.
مفسر قرآن کریم ادامه داد: از راه‎های انحراف، تحقیر مرجعیت است. باید دست مردم در دست مجتهد عادل بی هوس باشد. ما کشوری می خواهیم که مردم تابع فقیه عادل باشند. امام(ره) در اواخر حکومت پهلوی فتوا داد شیر نفت را ببندید و سربازها از سرباز خانه‎ها فرار کنند. این اتفاقات افتاد و با دو فتوا کمر اقتصادی و نظامی شاه شکست. سیاسیون هیچ گاه همچین قدرتی ندارند، این قدرت مرجعیت است.
وی افزود: از دیگر راه‎ها نهی از معروف، نهی از حجاب دخترها، نهی از رفتن به مسجد و بهانه تراشی است. به هرچیزی می‌رسیم تسلیم هستیم اما به دین که می‌رسیم تسلیم نیستیم. قرآن می‌گوید «وَمَا أُوتِيتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِيلا». سرگرمی‎های ناسالم هم جزو انحرافات است. «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیث» خیلی از برنامه‎های رادیو تلویزیون و‌ خیلی از درس‌هایی که حتی در دانشگاه و ‌حوزه خوانده می‌شود جزو همین سرگرمی‎ها هستند.
مفسر قرآن کریم تاکید کرد: ترویج مسائل باطل و مطرح کردن مسائل فرعی‌ از دیگر حربه‎های دشمن است. گاهی یک مساله فرعی مطرح می‎شود تا از مردم مسائل اصلی بمانند. تحقیر رقیب روش دیگر است. اینکه تبلیغ می‎کنند که مسلمانان نمی‌فهمند یا جنس ایرانی خوب نیست. این روشی بود که‌ بنی صدر در تضعیف بسیج انجام می‎داد. بنی صدر حتی شهید رجایی را هم تحقیر می‎کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان در رابطه با روش مقابله با فعالیت‎های دشمن گفت: یکی از بهترین راه‎ها برای مبارزه با دشمنی‎های دشمن، تقویت مراسمات مذهبی است. باید آن‌ها که وضعیت مالی خوبی دارند در این زمینه هزینه کنند. هرکس هرکاری که می‎تواند در این زمینه انجام دهد باید انجام دهد. روش دیگر تقویت حوزه‎ها و طلاب است. تقویت مساجد از دیگر راهکارها است. مساجد برای همه افراد با روحیات مختلف باید برنامه داشته باشند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین