عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
عضو خبرگان رهبری:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به تزلزل برخی از مدعیان دین در مقابل جبهه مادی استکبار بیان کرد: خداوند در سوره جمعه بشارت می دهد که استکبار نابود شده و عاقبت با متقین خواهد بود.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین میرباقری شب گذشته در مراسم عزاداری هیئت ثارالله در مدرسه فیضیه با ذکر این مطلب که حوادثی که در دوران بنی اسراییل رخ داد در میان امت اسلامی نیز تکرار شد گفت: قرآن کریم با اشاره به افرادی که به جای گردش حول محور پیامبر(ص)، حول محور شیطان گشتند، مطالب جالبی را ارایه می دهد که امروز نیز می توان آنها را درک کرد.
وی افزود: در سوره جمعه خداوند متعال بیان می کند که پیامبر اکرم با طرح عظیم صلات یا نماز سعی کردند مردم را حول محور هدایت خود تجمیع کنند و از آنجا تکثیر شوند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در این میان شیطان نیز طرح خود را ارایه کرد که همان طرح لهو و تجارت که ماحصل آن زندگی دنیوی است بود؛  در واقع آنها از آنچه نزد خدا بود دور شدند و خود را در دامان تجارت و لهو قراردادند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد:  پیامبر اکرم(ص) با طرح عظیم صلات، سعی در اصلاح امت داشته است، ولی دستگاه شیطان نیز طرح لهو و تجارت را در مقابل این طرح عرضه می کند و اهل دنیا راه خود را از پیامبر جدا می کنند.
وی تصریح کرد: این افرادی که در مسیر لهو وتجارت قرار می گیرند لزوما انسان های ظاهرا بدی نیستند بلکه آنها خود را مدعی کتاب و تدین و علم می دانند ولی بهره واقعی از آن نبرده اند.
استاد حوزه علمیه عنوان کرد: جریان دعوت پیامبران همیشه با این رویکرد از سوی مردم و خواص مواجه می شود که برخی از آنها به رغم پذیرش ظاهری این دعوت و تدین ظاهری به تکذیب آیات و اوصیا و اولیای دین می پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارکرد: دین این گروه بر مدار دنیا می گردد و محور زندگی آنها نیز بازار خواهد بود؛ در میان این گروه بساط نماز و روزه و.. نیز جمع نیست چنانچه در لشکر ابن سعد نیز چنین نبود ولی در مقابل امام حسین ایستادند.
وی با ذکر این مطلب که محیط ولایت یهودامت بر اساس و میزان لهو و تجارت یعنی مادیات است گفت: آنچه در قلب جامعه رخ می دهد تجلی صفات است یعنی اگر جامعه ای به اخلاق و کردار و گفتار نبوی و امام ملتزم باشد اخلاق الله در این جامعه متجلی می شود.
این استاد حوزه بیان کرد:پیامبر اکرم(ص) بر علیه نظام شیطانی قیام کردند و همه عالم نیز بر محور ایشان قیام می کنند؛ این محور با طرح بزرگ صلات و نماز شکل می گیرد و روز جمعه نیز مردم گرد پیامبر جمع شده و تکثیر می شوند.
وی گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) نیز قیام کردند و افرادی که بر محور دنیا بودند در مقابل حضرت ایستادند و به هوای رسیدن به لهو و تجارت خود از دامان امام دست کشیدند؛ دنیای امروز نیز همین گونه است که به بهانه رسیدن به زندگی بهتر که در دنیای استکبار آن را جستجو می کنند از مسیر حق دلسرد شده و به سمت آنها گرایش پیدا کرده اند.
این استاد حوزه با ذکر این مطلب که تمدن مادی برای اینکه مردم را از خدا و پیامبر و امام(ع) دور کند این بساط را تدارک دیده است بیان کرد: نکته جالب آن است که به رغم تلاش دستگاه کفر و موفقیت های مادی که به نوعی فتنه الهی هم هستند در نهایت دست حق پیروز نهایی خواهد بود.
وی اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن بیان می کنند که قارون با همه سرمایه هایش به زیر زمین رفت تا ثابت شود که به رغم دارابودن از تمکن مالی در نهایت عاقبت، با متقین است.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: لهو و تجارت به نوعی فتنه هستند و خداوند نیز در ازدیاد آن به این گروه کمک می کند، زیرا مردم باید در دستگاه الهی آزمایش شوند تا مشخص شود کسانی که به هوای دنیا در مسیر قارون ها قرار می گیرند و می گویند که جبهه اسلام ما را از زندگی دور کرده است با کسانی که در مسیر پیامبر و جبهه حق پایداری می کنند مشخص شود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین