عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: شاید نشود جلوی شایعه پراکندی گرفته شود، اما می شود جلوی پذیرش آن مساله را در خودمان بگیریم، متاسفانه امروز فضای مجازی به بستر مناسبی برای شایعه پراکندی و انتقال مفاهیم کذب شده است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی  شب گذشته در مراسم عزاداری مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت مساله وجدان اخلاقی در جامعه بیان داشت: امام حسین(ع) در کربلا با بیان سخنان خود و استفاده از آیات الهی می خواست وجدان اخلاقی و درونی مردم زمان خود را زنده و بیدار کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: وجدان مساله ای فطری است و فطرتا انسان ها خوبی ها و بدی ها را از یکدیگر جدا می کنند اما گاهی اوقات نفس مریض می شود و حقیقت را وارونه می بیند.
این خطیب توانمند گفت: در باب بیان مساله وجدان اخلاقی که یک مساله رواشناختی محسوب می شود کتب فراوانی نوشته شده است و کانت در این باره می گوید: در درون انسان ها نیرویی وجود دارد که خوبی ها و بدی ها را می شناسد.
وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) زمانی که بت ها را شکست تبر را بر روی دست بت بزرگ قرار داد و وقتی کفار آمدند به آنها گفت بت بزرگ همه بت ها را شکسته است و با این کار وجدان اخلاقی آنها را به کار انداخت و کفار در پاسخ گفتند که این کار را بتها نمی توانند انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مساله اخلاق امری است فطری و نبی مکرم اسلام(ص) در بیان مساله اخلاق از باب تذکر مسایل بیان می کند نه از باب تاسیس، و تذکر برای بیان مساله ای تکراری است.
وی در ادامه افزود: وجدان اخلاقی باید در همه جامعه اسلامی بیدار شود و همه شغل و حرفه ها باید با وجدان کاری فعالیت کنند، وجدان اخلاقی در رده های بالای مسئولیتی اگر رعایت نشود یک کشور دچار بحران می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: امیر مومنان علی(ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه به امام حسن(ع) می فرماید میزان را نفس خود قرار ده و آنچه برای خود می پسندی را برای  دیگرا بپسند.
وی در پایان با اشاره به مساله شایعه پراکنی در جامعه ابراز داشت: شاید نشود جلوی شایعه پراکندی گرفته شود، اما می شود جلوی پذیرش آن مساله را در خودمان بگیریم، متاسفانه امروز فضای مجازی به بستر مناسبی برای شایعه پراکندی و انتقال مفاهیم کذب شده است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین