عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی عنوان کرد:
محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: تمام مجالس محرم و صفر برای رسیدن به شخصیت، اخلاق، مرام و ادب حسینی است و جز این باشد این مجالس رسالتشان را انجام نداده‌اند.

عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خداوند شرط رسیدن انسان به سعادت دنیا و آخرت را سه عامل معرفی می‌کند، اظهار کرد: در وهله اول باید اهل تقوی الهی باشیم. یعنی از سمت غیر خدا به سمت خدا مهاجرت کنیم و در این مهاجرت نیاز به‌وسیله است که نبوت و امامت وسیله مهاجرت به سمت خدا هستند و هنر انسان در زندگی در حال مسابقه جهانی، بندگی خداوند است.
وی ادامه داد: دومین شرط این است که مهاجرت به‌سوی خدا باید در معیت ولی خدا باشد و سوم اینکه مجاهدت درراه خدا، راه ولی خدا، راه امامت، ولایت و مهدویت است که در این مسیر باید تلاش و مجاهدت کرد. سیر و سلوک مهدوی یعنی مهاجرت به سمت خدا در معیت ولی خدا و با مجاهدت درراه ولی خدا.
محقق و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر اینکه صحبت از مهدویت صحبت تشریفاتی نیست، بیان کرد: در اینجا صحبت هلاکت و سعادت انسان مطرح است و ما نیازمند سلوک مهدوی هستیم. ما باید به دنبال عرفان عاشورایی و سلوک مهدوی باشیم که این عرفان منشوری به نام زیارت ناحیه مقدسه دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی با اشاره به اینکه در ابتدای این زیارت اولین گام در بندگی خداوند رحمان رفتن به سمت وحدانیت و توحید است، گفت: در این زیارت با پیامبران الهی هم‌عهد و پیمان شده و در سلوک الهی آن‌ها وارد می‌شویم و شخصیت نفسانی و شیطانی را از خود دور می‌کنیم.
وی افزود: کید شیطان ضعیف است ما باید با بندگی خدا قوی شویم. باید در مسابقه بندگی به‌جایی برسیم که از مقرب‌ترین ملائک الهی بالاتر رویم و راه آن پیدا کردن شخصیت حسینی است. تمام مجالس محرم و صفر برای رسیدن به شخصیت، اخلاق، مرام و ادب حسینی است و جز این باشد این مجالس رسالتشان را انجام نداده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: نشستن در مجالس امام حسین (علیه‌السلام) آغاز راه بندگی است و در این مسیر در معیت امام معصوم می‌توان از مقرب‌ترین ملائک بالاتر رفت و به قرب الهی رسید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین