عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
حجت الاسلام مهدوی:
عضو خبرگان رهبری گفت: وقتی ایمان ضعیف باشد در مشکلات و سختی ها کم می آوریم و گاهی تا حکم ارتداد وکفر پیش می رود، براساس آیه ۳۱ سوره احزاب آنچه که ما را در بلایا حفظ می کند قدرت ایمان است، تفکر، تهذب و توسل سه راهکار تفقویت ایمان بوده.
عقیق:حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه چهارشنبه در هیئت فدائیان حسین اظهار کرد:یکی از پیام های بزرگ عاشورا استقامت در گرفتاری و بلا است.

وی با بیان اینکه دراوج بلا کسانی استقامت دارند که دارای ایمان قوی هستند، گفت: دربلایای متوسط ایمان متوسط کفایت می کند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه درجامعه مشاهده می کنیم افرادی دراثر فشارهای اقتصادی اظهار نگرانی کرده وخلاف حرف می زنند به دلیل ضعف ایمان است تصریح کرد: درحالی که خداوند درقرآن می فرماید وقتی می گویید آمنا به دنبالش آزمایش  ها خواهید شد.

عضو خبرگان رهبری  تاکید کرد: عزادارای به تنهایی ایمان انسان را تقویت نمی کند بنابراین عزاداری ارزش خود را دارد ولی به تنهایی کفایت نمی کند، در جامعه اسلامی تک انسان ها رمزگشا وراهگشادهستند ودلیل حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب از جوانان براین اساس است.

وی افزود: به تعبیر رهبری تربیت نیروی متخصص ومتعهد بردوشآاموزش وپروش و آموزش عالی کشور است ، تربیت نیروی متخصص کفایت نمی کند.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: وقتی ایمان ضعیف باشد در مشکلات وسختی ها کم می آوریم و گاهی تا حکم ارتداد وکفر پیش می رود، براساس آیه 31 سوره احزاب آنچه که ما را در بلایا حفظ می کند قدرت ایمان است.

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل مصائب به قدرت جسمی مربوط نمی شود به قدرت ایمان برمی گردد یادآور شد: در این شرایط که دنیای استکبار جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کرده ما باید برعکس دشمن حرکت کنیم و شعار ترجیح دادن مرگ باعزت تا زندگی با ذلت سیدالشهدا (ع) را فریاد بزنیم.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: عزت ومقاومت که نتیجه ایستادگی دربرابر دشمن بوده، پیام مهم عاشورا است که باید امروز بدانیم و تبیین کنیم ، بسیاری از یاران کربلا از جوانان بودند که حتی پیامبر اسلام را هم ندیده بودند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم هزینه های سازش در برابر دشمن بسیار بیشتر از ایستادگی در مقابل دشمن است، امروز از سرنوشت آل سعود و ذلت آنان عبرت بگیریم که ذلیل وخار هستند.

حجت الاسلام مهدوی ابراز کرد: دراین شرایط نباید اعتمادمان را از بزرگان حاکمیت ونظام ازدست ندهیم، دشمن در پی همین بی اعتمادسازی امت نسبت به رهبری ومراجع و بزرگان حاکمیت اسلامی است.

وی متذکر شد: دشمن از مرجعیت تقلید وقدرت دین ضربه خورده اند، نظام اسلامی در حال پیشرفت و حرکت رو به رشد هست گرچه شاید سرعت حرکتمان مطلوب نبوده است.

استاد حوزه اذعان کرد: ریشه ما ارتباط دل با خدا است ،شهید حججی ها و مدافعین حرم مزین به قدرت ایمان بودند، رشد مومن در ایستادگی و استقامت است، امام زمان نیازمند یارانی چون هارون مکی است.

وی عنوان کرد: قطار انقلاب در حال حرکت است ولی خیلی ها از این قطار درحال عقب افتادن هستند ولی رویش هایی هم گرچه اندک داریم که خیلی با برکت هستند.

حجت الاسلام مهدوی اظهار داشت: اضطراب مال دشمنان است که اعتقادی به راه خود ندارند ولی مومنی که می داند راهش حق است و توکل برخدا می کند نباید نگران باشد، ایمان قوی سوخت لازم برای پرواز به سمت قله کمال است.

وی در پایان بیان کرد: تفکر برروی دلایل خداشناسی براساس آیات 190تا194 ال عمران، تهذب و پاکی ودوری از گناه و توسل براساس آیه 35 مائده سه راهکار لازم تقویت ایمان است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین